V roce 2023 měla být zahájena stavba úseku na D6 mezi obcemi Knínice a Bošov na Karlovarsku. Jde o jeden z posledních čtyř nových úseků, které se všechny nacházejí na území karlovarského okresu. Podle aktuálních informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale dochází k oddálení výstavby dálnice, a to o celý jeden rok. Zmiňovaná část Knínice - Bošov tak přijde na řadu až v roce 2024, zprovozněna mát být až v roce 2027.

"Právě byl odevzdán koncept projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení na tomto úseku. Ten má být dlouhý 7,9 kilometru, předpokládané náklady jsou téměř tři miliardy korun bez DPH," informovala mluvčí ŘSD Dana Zikešová.

Bazén v Thermalu.
Thermal zase zavřel bazén, potrubí údajně zanáší kámen ze vřídelní vody

Potvrdila špatnou zprávu, že ke skluzu dochází i u dalších částí na území karlovarského okresu. V roce 2023 měla být zahájená také realizace úseku Žalmanov - Knínice, v roce 2024 pak Žalmanov - Olšová Vrata a Olšová Vrata - Karlovy Vary. "K výstavbě na prvním úseku má dojít až v roce 2024, v roce 2025 to pak má být Žalmanov - Olšová Vrata. Termín stále zůstává pro etapu Olšová Vrata - Karlovy Vary, kde stále platí rok 2024," upřesnila mluvčí. Důvodem zpoždění jsou podle ní přípravné fáze a aktualizaci dokumentace pro územní rozhodnutí.

Právě po dokončení úseku do Karlových Varů z Olšových Vrat volají odborníci z řad bezpečnosti provozu, policisté, řadoví a profesionální řidiči, i spolek z Olšových Vrat kvůli tragickým nehodám, k nimž na stávající silnici I/6 došlo. Jak ale redakce Deníku už upozornila, plánovaná D6 má stejně kopírovat současnou nebezpečnou komunikaci. Proto někteří požadují obchvat, který by se nepříjemným zatáčkám vyhnul.

Lukáš Nováček.
Bojovníkovi na Ukrajině soud výrazně snížil trest, místo 20 let si odsedí šest

Nový úsek mezi obcemi Knínice a Bošov má navázat na stavbu Žalmanov - Knínice a pokračuje východním směrem až ke stavbě Bošov-Lubenec. "Trasa vede mimo obydlené oblasti v mírně zvlněném terénu. Na trase je šest mostních objektů, tím největším je most přes údolí potoka Velká Trasovka. Jeho nosná konstrukce je dvoutrám o délce 495 metrů. Druhý velký most dlouhý 239 metrů vede nad tratí Českých drah a údolí potoka Malá Trasovka. S přeložkou silnice souvisí 6 elektro a slaboproudých přeložek, 15 vodohospodářských objektů, vegetační úpravy a jiné objekty," doplnila Zikešová.