Denně totiž přijdou desítky lidí do květinářství pro květiny, svíce a věnce, aby je položili na hrob svým známým a blízkým.
Tento víkend prý zamíří na hřbitov více lidí než minulý, průměrně ale chodí už od poloviny října.

„Letos byl zájem o květiny opravdu velký, stejně tak o svíce a věnečky, silný byl i minulý týden. To chodí většinou lidé, kteří chtějí mít na hřbitově větší soukromí, chtějí se vyhnout velké návštěvnosti hřbitova. Poslední léta návštěvnost Dušiček stoupá, řekla bych ale, že letošní prodej je srovnatelný s předešlým," říká prodavačka ze sokolovského květinářství Pampeliška.


Podle ní je prý stále velký zájem o živé květiny, lidé prý upustili od umělých, a dokonce živé květiny upřednostňují před věnečky. „Chryzantémy, živé květiny v květináčích a podobně, o ty mají lidé největší zájem. Nedivím se, také bych upřednostnila živé květy před věnečkem. Lidé kupují také svíčky od nejmenších po velké s kryty," doplnila prodavačka.


Průměrná investice je podle tázaných květinářství kolem 200 korun, lidé vybírají spíše podle oka, ne podle ceny. Prodej je proto opravdu individuální. Někdo koupí věneček za 100 korun a k tomu svíčku, někdo živou květinu za 300 korun. Rozhodují i emoce. „Zapálení svíčky a položení květiny je pro mě symbolické, aby můj bráška věděl, že na něj myslím. Na hřbitov chodím pravidelně, vyšší částka nerozhoduje o ničem, naopak, i obyčejná svíčka a myšlenka je důkazem toho, že láska v mém srdci dál zůstává. Někdy vyrobíme s dětmi třeba jen lodičku nebo pejska z papíru, aby věděl, že jsme stále s ním a on s námi," svěřila se Alena Pokorná.