Karlovarští radní se rozhodli, že si na dostavbu a vybavení multifunkční haly dají větší pozor, než tomu bylo doposud. Dosavadní finanční volnost dvou jednatelů Václava Tomáška (ODS) a Michala Riška (ČSSD) tak po úterním jednání rady města údajně končí u hranice deseti tisíc korun.

Radní zároveň zrušili dosavadní uzavřené smlouvy těchto jednatelů, například na informační systém.

„Vzhledem k tomu, že se stavba KV Areny blíží ke konci a za několik týdnů začne její provoz, rada města jako valná hromada uložila managementu provozující společnosti, aby pravidelně poskytovala informace o postupu prací, finančních tocích a obchodních jednáních,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí karlovarské radnice. Rada si také podle něj vyhradila, aby významné finanční operace v následujícím období prováděl management pouze se souhlasem valné hromady – rady města.

„Město jako vlastník si tak chce zajistit co nejaktuálnější informace o rozjezdu arény, chce sledovat její ekonomiku, provozní záležitosti a dodržování rozpočtu. První zkušební půlrok provozu do konce letošního roku také umožní co nejlépe sestavit rozpočet Arény na příští rok,“ dodal Kopál.

Podle odborníků i politiků učinili radní toto strategické rozhodnutí pět minut po dvanácté. „Lítaly tam statisíce na úplatcích za zakázky. To už nebylo možné tolerovat,“ uvedl jeden z podnikatelů.

Ještě před dvěma týdny ale náměstek Petr Keřka (ODS) hovořil o tom, že například tendry na vybavení haly bude uzavírat právě KV Arena. Proč tedy najednou došlo k tak zásadnímu zlomu?

„Chci být více informovaný, chtěl bych být u sestavování rozpočtu i u dokončovacích prací,“ zdůvodnil tento krok primátor Werner Hauptmann (ODS) s tím, že stavba haly je v konečné fázi a vedení města tak chce mít jasný přehled o tom, co se v Tuhnicích bude konkrétně dít a jaké budou výdaje a příjmy. „Z naší strany jde o kontrolu, v rámci níž chceme zjistit, jak se budou vyvíjet provozní náklady haly,“ dodal primátor, který ale odmítl zatím prozradit, v jaké výši se bude roční provoz haly pohybovat.

Jednatel KV Areny Riško se necítí rozhodnutím rady nijak poškozen. „Naše pravomoce se snížily. Je to dáno tím, že práce bude nyní přebírat výkonný management haly. Kdybychom měli my jako jednatelé nadále podepisovat všechny dokumenty, tak bychom kvůli tomuto nepružnému systému neschválili nic,“ vysvětloval Riško. Podle něho jednatelé KV Areny už nebudou vybírat ani generálního sponzora multifunkční haly. „Chtěli bychom ho získat. Jeho výběr ale přijde podle mě na řadu až příští rok. Vybírat by ho měl už nový obchodní ředitel,“ dodal Riško.

Ivana Kalinová, Jana Kopecká

Primátor: Zakázky na halu stihneme

Ačkoliv v rámci pravomocí v rozhodování kolem karlovarské multifunkční haly došlo k zásadním změnám, podle primátora Wernera Hauptmanna (ODS) se ale všechny zakázky a výběrová řízení stačí uzavřít do otevření kongresového centra. To totiž připadá už na 19.června.

„Všechno se to stihne,“ slibuje primátor.

Výběrová řízení se nyní budou týkat už jen vnitřního vybavení haly. Náměstek Petr Keřka před časem uvedl, že nezbývá příliš času na to, aby byla vyhlášena klasická soutěž, a proto půjde o poptávkové řízení. „V hale stále ještě schází turnikety, informační systém, tedy naváděcí cedule, ale i sanitární technika či židle. Předpokládám, že těch bude tak do tisíce,“ upřesňuje primátor Hauptmann.

Do haly však není potřeba zakoupit jen mobiliář, ale je nutné uzavřít i smlouvy ohledně služeb, které bude centrum nabízet, třeba s provozovateli restaurací. Budou se hledat i firmy, které budou zajišťovat úklid a ostrahu. „Na to asi vyhlásíme poptávkové řízení. Co se týče úklidu, už jsme se na vedení dohodli, že by mělo jít o odměny za odvedenou práci, nikoliv paušální platby. Ohledně ostrahy už jsme se domluvili s HC Energií, že během hokejových zápasů se bude o bezpečnost na stadionu starat klub, ostrahu během ostatních akcí budeme ještě řešit,“ dodává primátor.

(jako)