Zastavit jejich odliv z kraje, posílit zdravý patriotismus a ukázat na pozitivních příbězích úspěšných lidí, že v našem kraji se dá aktivně žít, pracovat i podnikat, je cílem kampaně Žijeme regionem, kterou spustil Karlovarský kraj.

„V té primární části cílíme především na žáky a studenty škol a také absolventy, kteří jsou klíčoví v nastartování inovačního myšlení v našem regionu,“přiblížila Martina Weissová, zástupkyně ředitele Karlovarské agentury rozvoje podnikání (KARP), která je realizátorem kampaně. „Dalším cílem jsou rodiče a školská zařízení, protože tuto cílovou skupinu výrazně ovlivňují,“ doplnila.

Kampaň oslovuje lidi od října a zatím využívá webové stránky, sociální sítě, billboardy či regionální deníky. V tomto režimu poběží do března. „Marketingová kampaň Žijeme regionem je jednou z cest, jak podpořit patriotismus a ukázat, že náš kraj má rozhodně velký potenciál a lidé v něm mohou realizovat svoje sny a nápady. Ostatně důkazem toho jsou i jednotliví ambasadoři kampaně, jejichž životní příběhy jsou skvělou inspirací pro ostatní,“ je přesvědčena hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.

Ambasadorů je do kampaně zapojeno dvanáct. Jde o zajímavé a inspirativní osobnosti, které veřejně hovoří o tom, proč tady žijí a pracují a jakou vidí budoucnost regionu. Jedním z ambasadorů je i ředitel Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov Pavel Janus, který se v našem kraji narodil a žije tu celý život. „Pořád tvrdím, že náš region je regionem příležitostí. Nejenom proto, že se sem jezdí do lázní, na hory a na řeku. Mám na mysli i průmyslovou část, která se nějakým způsobem vyvíjí, je nepřehlédnutelná a má určitý potenciál,“ říká. „Někam ten region směřovat musí a jako ředitel školy mám trochu pocit, že tomu musím pomoct. Nastane doba změny, těžební průmysl odtud odejde a bude třeba změnit tvář regionu i myšlení i přípravu mladých lidí na tuto dobu,“ dodal. Dalšími ambasadory jsou například známí designéři Lenka Sárová Malíská a Jiří Hanek, divadelní herec Viktor Braunreiter nebo grafik, marketér a blogger Jaromír Knechtl.

Součástí marketingové kampaně je manifest a zásady pro rozvoj regionu, se kterými se zájemci mohou blíže seznámit na internetových stránkách www.zijemeregionem.cz nebo na facebooku. „Celkové náklady na její realizaci dosahují částky 300 tisíc korun a finanční prostředky jsme na ni čerpali z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělání v rámci projektu Smart Akcelerátor,“ upřesnila hejtmanka. „Svým příběhem může přispět také jakýkoliv obyvatel našeho regionu. Stačí pouze sdílet zásady, mezi které patří například hrdě se hlásit ke svému kraji, mít zájem o dění v regionu nebo prezentovat aktivně své úspěchy či úspěchy ostatních,“ dodal radní pro oblast regionálního rozvoje, projektového řízení a informatiky Josef Janů.