Práce na daném úseku se táhnou už rok a půl a řidiči musí celou dobu projíždět přes provizorně vybudovanou objížďku. Na místě jsou dva mosty, jeden se opravuje, jeden se buduje zcela nový. Komplikace nastaly během loňských letních prázdnin, kdy dělníci od zhotovitelské firmy Raeder & Falge opustili pracoviště, protože společnost skončila v insolvenci. Její představitelé dlouhé týdny s ŘSD nekomunikovali. Silničáři se pak následně rozhodli vyhlásit na zakázku nové výběrové řízení a před rokem stáli také před otázkou, jak naložit z rozestavěným dílem a zda nedokončený nový most zbourat a nebo ho zakonzervovat. Nakonec zvítězila konzervace, která ovšem ŘSD přišla na dalších 3,3 milionu korun.
„Tento týden jsme dokončili spodní stavbu nového mostu. Příští týden, a to 16. září, přijede na místo velký jeřáb, který bude osazovat nosníky. Technika dorazí od Plzně, ale řidičů se tato akce vůbec nedotkne, žádná další dopravní omezení zde na tuto dobu neplánujeme. Realizace toho nového mostu už je v podstatě jako skládačka,“ vysvětluje Baloun.
Zatímco termín dokončení sanovaného mostu je stanoven na 17. listopadu, nově postavený most má být hotov o necelý měsíc později, konkrétně 15. prosince. „Vzhledem k tomu, že oba mosty jdou za sebou, komunikaci na nich musíme zprovoznit ve stejný termín,“ dodal šéf provozu ŘSD.
Spor s Raeder & Falge skončil u soudu, kde podle Balouna dochází k připomínkování z obou stran. Společnost, jak se dověděli redaktoři Deníku, neplatila ani svým zaměstnancům.
Zastavení prací u Kfel bylo komplikované hned z několika důvodů. Nejenže se kvůli tomu zakázka mezitím zdražila, musela se vyhlašovat znovu, opravy se protáhly o jeden rok, a řešilo se, co bude se staveništěm, ale jednoduché to nebylo ani s objízdnou trasou. Ta totiž byla původně vybudována jen pro osobní auta pro letní měsíce. Nakonec se musela zpevnit, aby ji mohla využívat všechna vozidla i během zimního období.