Vlna odporu proti kamionové dopravě, která bude moci projíždět hraničním přechodem v Kraslicích po vstupu ČR do Schengenského prostoru, sílí i na německé straně. Řekl to klingenthalský starosta Reiner Schneidenbach. Němci se podle jeho slov cítí bezmocní.

„Vidím jako nemožné zakázat kamionovou dopravu. Pokoušeli jsme se o to, jako to nyní dělají Kraslice. Zákony Evropské unie jsou však v tomto případě velmi přísné,“ uvedl klingenthalský starosta. Město už raději těsně za hranicemi staví velkou kruhovou křižovatku, aby se dopravě alespoň částečně ulevilo.
Reaguje na to, že omezení dopravy je nyní možné díky úmluvám mezi Českou republikou a Evropskou unií. Po vstupu do Schengenského prostoru však omezení průjezdu aut jen do 3,5 tuny padne.

Místní lidé si nedovedou představit, jak to bude ve městě vypadat. „Ulice jsou úzké, doprava zhuštěná. Je to nemyslitelné. Dopravní komplikace očekávám i na silnicích u města Schöneck, kde jsou prudké serpentiny, především v zimě,“ řekl Tomas Hans z nedalekého Adorfu. Petiční výbor Člověk–chráněný druh věří, že se podaří kamionovou dopravu v Kraslicích zamezit. Volají po legislativní změně. Pomoc přislíbil i kraj, který zpracuje studii, jaký dopad by těžká nákladní doprava na město měla.

Na hledání řešení mají Kraslice ještě více než rok. Kamiony totiž přes hranice nezačnou jezdit hned od nového roku. Pokud ano, tak až po opravě silničního průtahu městem.

Lidé v Kraslicích od čtvrtka podepisují petici. Na petičních arších je už přes tisíc podpisů. „K dispozici budou do 14. listopadu. Pak budeme výsledek adresovat ministru životního prostředí Bursíkovi,“ uvedl šéf petičního výboru Otakar Mika. Odpověď by měla přijít ještě do konce roku.