Příhraničnímu městu Kraslice hrozí, že budou od nového roku moci přes hraniční přechod Kraslice–Klingenthal jezdit vozy těžší než 3,5 tuny. Po vstupu České republiky do takzvaného shengenského prostoru se totiž uvolní hranice, což by už nemělo bránit průjezdu kamionů a autobusů. Hraniční přechod přitom doposud takovým vozům průjezd nepovoluje. Kraslice proto intenzivně hledají možnosti, jakým způsobem a jestli vůbec je možné tomu zabránit.
„Už měsíc se touto problematikou intenzivně zabýváme. Zjišťujeme, jestli je možné průjezd kamionů a autobusů přes hranice od nového roku zamezit,“ potvrdil starosta Kraslic Zdeněk Brantl. Město podle jeho slov vše konzultuje s ministerstvem dopravy a také s krajem. Dohodnuté je i jednání s klingenthalským starostou.

Podle Brantla by byly dopady pro město zásadní. „Ztížila by se dopravní situace, mohla by se zvýšit i nehodovost a zhoršit životní prostředí,“ pokračoval starosta.

Jedna z myšlenek města je, že by u hraničního přechodu zůstaly značky zakazující vjezd automobilů nad 3,5 tuny. Město si ale zatím není jisto, zda to bude stačit. Míní tak i mluvčí kraje Jan Kopál. „Kraslice čeká složitý proces dokazování podle zákonů, že průjezd těchto vozů není ve městě možný. Kraj do toho ale zasáhnout nemůže,“ dodal Kopál.

Proti kamionové dopravě je i místní policie. „Dopady na dopravu by byly znatelné,“ uvedl vedoucí kraslického obvodního oddělení policie Karel Stodola.
Už nyní je jasné, že o kamionovou i autobusovou dopravu přes hraniční přechod v Kraslicích je zájem. Město už registruje několik žádostí o udělení výjimek. „Snažíme se už dva roky zavést přeshraniční autobusovou linku a propojit tak region s Německem. Navíc bychom chtěli zavést cyklobusy, o které je z německé strany stále větší zájem,“ řekl ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan.

Starosta Brantl připustil možnost, že 1. ledna budou opravdu hranice pro těžké vozy otevřené. „Zatím není ale nic jasné. Opravdu hledáme řešení, jak příjezdu těchto vozů do města zabránit,“ dodal starosta.