Tu tam na základě rozhodnutí silničního správního úřadu nechala před lety radnice nainstalovat z důvodu nevyhovujícího technického stavu páteřní komunikace. Ta je však již opravená a krajští silničáři se ptají, zda je omezení dále nutné. Navíc sílí tlak některých dopravců, kteří si chtějí přes hranice cestu krátit. „Průjezd přes Klingenthal a Kraslice znamená pro firmu finanční úsporu,“ řekl nekompromisně jeden z oslovených regionálních přepravců. „Nemyslím si, že by kamiony výrazně zatížily dopravu v Kraslicích,“ doplnil.

Naprosto opačný názor mají obyvatelé města. „Už nyní projedou po hlavní silnici denně tisíce osobních aut. Vůbec si nedokážu představit, že by se k nim přidaly ještě kamiony. Bydlím u hlavní silnice a každý se může přijít přesvědčit, jak nám drnčí okna. A přejít v Kraslicích silnici na druhý chodník? To není zrovna jednoduché,“ řekl znepokojeně obyvatel příhraničního města Miroslav Pokorný.

O problematice rozšíření hraničního přechodu informuje starosta Kraslic Zdeněk Brantl v městském zpravodaji. Píše tam, že závěr by mohl padnout do konce roku. „Situaci řešíme velmi citlivě a chápeme, že by došlo ke zhoršení životního prostředí a bezpečnosti. Na druhou stranu by mohlo dojít k oživení,“ uvedl Brantl. Obdobně mluví i místostarosta města Otakar Mika, který před lety demonstrací bojoval proti jakémukoliv rozšíření hraničního přechodu o nákladní dopravu. „Musíme zvážit, zda v současné ekonomické situaci by toto uvolnění mohlo přinést zlepšení podmínek pro místní firmy. Dovedu si představit povolení průjezdu vozů do devíti tun, nikoli však klasických kamionů. Podle vyjádření kraslických firem by jim povolení průjezdu těchto středních vozů pomohlo,“ řekl včera Mika.

Pokud by však dále sílil tlak na neomezený průjezd, chce se opřít o stanovisko Ministerstva dopravy, ve kterém stojí, že obce mohou z titulu veřejného zájmu omezit průjezd nákladních aut. Ministerstvo tak reagovalo na fakt, že řidiči kamionů raději projíždějí po silnicích nižších tříd, aby se vyhnuli placení mýtného. To může být po zpoplatnění rychlostní silnice R6 pro Kraslicko reálná hrozba. „O stanovisko se v takovém případě opřeme, případně necháme vše na posouzení soudu,“ doplnil Mika.

A kolik kamionů by Kraslicemi mohlo projet? Průzkum, který si v roce 2009 nechalo zpracovat vedení Vogtlandského kraje, hovoří až o 140 nákladních autech. „Je to nemyslitelné. Kraslice nejsou tranzitním městem, nejsou tu žádné odstavné plochy. Kamiony sem prostě nepatří,“ řekl další z kraslických občanů Richard Pavlíček.