Cestující na trati z Kraslic do Sokolova budou po několika měsících opět vozit moderní vlakové soupravy RegioSprinter. Možné to od začátku října bude díky dohodě mezi Karlovarským krajem, německým přepravcem Vogtlandbahn a soukromým přepravcem Viamont. Právě ten trať provozuje a už dál nechtěl dotovat ztrátovou přeshraniční dopravu, díky níž jezdily Sprintery až do Sokolova. Tu nakonec kraj podpoří.

V praxi to bude vypadat tak, že z Kraslic do Sokolova a zpět přibydou k patnácti párům vlaků ještě tři. O víkendech pak místo jedenácti jich bude čtrnáct.
Vrácení k původnímu modelu navíc pro cestující mířící například z Německa znamená, že už nebudou muset v Kraslicích přesedat. Ze Saska tak bez přestupu bude možné jet až do Sokolova.

Kraj považuje podle tiskové mluvčí Jany Pavlíkové nárůst počtu spojů za nadstandardní. „Otevře se brána celému Karlovarskému kraji do schengenského prostoru. Posléze se pak uvolní volný pohyb pracovníků na české a německé straně,“ uvedla Pavlíková.

Kraslice si díky dohodě oddechly, neboť nechtěly o přeshraniční železniční dopravu přijít. Kraj tehdy avizoval, že by byl ochoten dotovat k hranicím s Klingenthalem tři soupravy.

„Podle konečné dohody se na trase do Německa sníží počet spojů z 18 na 13 ve všední dny a z 15 na 11 o víkendech,“ poznamenala mluvčí kraje.
Zároveň podotkla, že změny budou znamenat ještě navýšení ztráty vlakové přepravy. A to z 21,8 milionu korun na 26,8 milionu korun v příštím roce. „Nicméně rada kraje doporučila krajskému zastupitelstvu, aby úhradu ztráty v této podobě schválilo,“ dodala Pavlíková.