Po necelých čtyřech měsících začínají od dnešního dne opět vozit cestující na trati z Kraslic do Sokolova moderní vlakové soupravy RegioSprinter. Ty tak nahradí některé staré soupravy.

Sprintery přestaly na trati jezdit proto, že soukromý přepravce už nechtěl hradit ztrátovou dopravu k hranicím. Požadoval proto, aby Karlovarský kraj zařadil tento úsek do základní dopravní obslužnosti, a na spoje tak přispíval. Hrozilo jinak, že přeshraniční doprava časem zanikne. To potvrdil i ředitel Viamontu František Kozel. „Vracíme se od dnešního dne k systému, který byl na trati zaběhlý. Dohoda mezi námi a krajem platí do roku 2010,“ řekl Kozel. Ten je s výsledkem uplynulých jednání spokojený. „Opravdu hrozilo, že železniční doprava přes hranice skončí,“ doplnil.
V praxi to nyní bude vypadat tak, že z Kraslic do Sokolova a zpět přibydou k patnácti párům vlaků ještě tři. O víkendech pak místo jedenácti jich bude čtrnáct.

Vrácení k původnímu modelu navíc pro cestující mířící například z Německa znamená, že už nebudou muset v Kraslicích přesedat. Ze sousedního Saska tak bez přestupu bude možné jet až do Sokolova.

Karlovarský kraj považuje podle tiskové mluvčí Jany Pavlíkové nárůst počtu spojů za nadstandardní. „Otevře se brána celému Karlovarskému kraji do schengenského prostoru. Posléze se pak uvolní volný pohyb pracovníků na české a německé straně,“ uvedla Pavlíková.

Kraslice si díky dohodě oddechly, neboť nechtěly o přeshraniční železniční dopravu přijít. Kraj tehdy avizoval, že by byl ochoten dotovat k hranicím s Klingenthalem tři soupravy.

„Podle konečné dohody se na trase do Německa sníží počet spojů z 18 na 13 ve všední dny a z 15 na 11 o víkendech,“ poznamenala mluvčí kraje. Kraslice si podle mluvčího Pavla Reicharda ani nedovedly představit, že by přeshraniční železniční přeprava zanikla. „Vrátili bychom se do doby dávno minulé, kdy tady vlak nejezdil, a to by vzhledem k příhraniční poloze města bylo nemyslitelné,“ uvedl Reichard.