„I přes vysoké investice a další modernizaci skiareálu se ceny nezmění,” potvrdil mluvčí sdružení Ski-Bublava Jiří Lhota.

Vlekaři se již intenzivně na začátek letošní sezóny připravují. Servisem prochází veškerá technika. Skiareály se pak pouští také do úprav sjezdovek. V Bublavě poznají lyžaři změnu na teprve loni otevřené kilometrové sjezdovce se sedačkovou lanovkou. „Tu jsme v nejkritičtějším místě rozšířili na zhruba sedmdesát metrů, což na české poměry nemá obdoby,” doplnil Lhota. Novinkou v tamním lyžařském areálu bude také přemostění silnice na vrchol Bleiberg. Znamená to, že lyžaři už na ní nebudou muset dávat přednost projíždějícím autům.

Novinku připravuje i Lyžařský klub Tatran Kraslice, který ve městě provozuje vleky Krajka a Saporo. Ten mění systém jízdného. Zatímco loni bylo možné pořídit polodenní, celodenní nebo večerní, nově klub nabídne i hodinové nebo dvouhodinové jízdné. „Reagovali jsme na požadavek návštěvníků,” řekl za lyžařský klub Martin Vlček. I tady se takřka každý den chystají na první sníh. „Někdo by si mohl říct, že je ještě brzy. Přípravy jsou ale poměrně hektické. Kontrolou a servisem prochází vlek a další technika. Pozornost věnujeme i samotnému terénu. Zlikvidovali jsme např. další část polomů na třetí sjezdovce, díky čemuž se trať rozšíří. Zmenšili jsme i další terénní nerovnosti na ostatních sjezdových tratích,” doplnil Vlček s tím, že ani v Kraslicích se ceny jízdného měnit nebudou.

Servisní a údržbové práce již začaly i na kotvě Lišák v horské Stříbrné. Uvedla to provozovatelka tamního skiareálu Dana Izáková. Zda se zde budou ceny měnit, bude jasné až v nadcházejících týdnech.