Po uplynulých slabých zimách tak uvažují o koupi zasněžování. Jeho pořízení si však řada z nich nemůže dovolit. „Je polovina ledna a podmínky nejsou dobré,“ řekl Martin Vlček z Lyžařského oddílu Tatran Kraslice, který provozuje vleky Krajka a Saporo v Kraslicích na Sokolovsku. Včera ale začalo sněžit, a tak doufá, že podmínky se výrazně zlepší. Budoucnost nicméně vidí Vlček v umělém zasněžování. „Jedná se o investici v milionech korun. Jedinou šancí je získat silného partnera,“ uvedl. Z úvěru na zasněžování má klub obavy. Pokud by neudeřily mrazy, sněhová děla by nebylo možné spustit. „Splátky bychom ale hradit museli,“ doplnil Vlček. Vleky v Kraslicích byly o víkendu v provozu letos vůbec poprvé. Návštěvnost byla malá.

I přes mizerné uplynulé sezóny se ale necítí být klub ohrožený. Loni totiž splatil úvěr za repas vleku. Chtěl by ale zažít klasickou zimu, aby vydělané peníze mohl do areálu dál investovat a tím lákat vyznavače zimních sportů.

Obdobné je to i v horské Stříbrné. I tam uvažují o koupi sněžných děl. „Sháníme peníze,“ konstatoval provozovatel tamní kotvy Lišák Jan Izák. Kdyby skiareál měl technický sníh, otevřeno by bylo už týdny, jako je tomu v sousední krušnohorské Bublavě. O víkendu tam bylo plno, stejně jako třeba na Klínovci, Božím Daru nebo Neklidu.

„Bez technického sněhu by nemělo cenu areál provozovat a dál modernizovat,“ řekl mluvčí Sdružení Ski–Bublava Jiří Lhota. Ski–Bublava do vleků investovala desítky milionů. Díky zasněžování trvá lyžařská sezóna měsíce. „Nicméně zasněžovací systém je nákladný nejen na pořízení, ale také na provoz a údržbu,“ poznamenal. Jako příklad uvedl začátek zimní sezóny, kdy vlekaři zasněžovali deset dní v kuse. Stálo to tři sta tisíc korun.