Po zajištění nezbytných prací je opět otevřená, ale město do jejího zabezpečení neustále investuje desítky tisíc. Město zde chce již dlouhodobě provést generální opravu či postavit novou. Doposud se to nepodařilo ani za pomoci dotace z ROP Severozápad ani z vlastních prostředků města. Nyní svitla chodcům i cyklistům naděje, že se na jediné bezpečné přístupové cestě do parku v Jižním lomu přece jen dostanou po zcela nové lávce.

„Dlouhodobě chceme lávku kompletně opravit či postavit novou. Původní projekt však hovořil o velmi vysoké částce, zhruba 70 milionů korun. Došlo proto k přepracování projektu, kde se hovoří o částce 40 až 50 milionů korun,“ říká starosta Sokolova Jan Picka. Dobrou zprávou pro město je, že by ho nová lávka přes řeku Ohři nemusela stát ani korunu. Vše by mohl zaplatit stát z prostředků na zahlazování následků důlní těžby. Část z uvolněných miliard míří i do regionu.

Studie nové Krejcarové lávky

„Dostali jsme příznivou zprávu, že vláda opět uvolnila prostředky pro zahlazování následků důlní těžby. Přičemž jedna miliarda korun by měla doputovat sem do Karlovarského kraje. Zde existuje dlouhodobě jakýsi zásobník plánovaných akcí, kam města své projekty přihlásila,“ vysvětlil Picka.

Sokolov zde má několik projektů a nejvýše postavenou akcí je právě generální oprava nebo spíše vybudování zcela nové Krejcarové lávky. Sokolov má připravený projekt a před několika dny ho představil meziresortní komisi, která ho podle slov starosty uznala jako smysluplný a důležitý a dala mu zelenou.

„Teď už jen čekáme a těšíme se, až bude tento projekt realizován. Jak jsem již předeslal, stav lávky není dobrý,“ konstatoval Picka.
Jak upřesnil, lávka je spojnicí s Jižním lomem, kde má město své záměry. Již v současné době jde o jednu z rekreačních oblastí, která propojuje vodácké tábořiště, park, meandr řeky Ohře, závod Bahňák a na druhém břehu Staré náměstí.

Studie nové Krejcarové lávky

Výběrová řízení by mělo vyhlašovat Ministerstvo financí spolu s Ministerstvem práce a sociálních věcí, což chvíli potrvá. Podle vedoucí odboru rozvoje města Hany Špičkové by mohly být práce na nové lávce zahájeny do dvou let. Na lávce budou závěsná lana a dlouhá bude zhruba 120 metrů. V nejužším místě bude měřit 2,5 a v nejširším 7 metrů. Její parametry zhodnotil s humorem i jeden z otců Petr Troníček. „Pokud se na lávce vyhnou dva protijedoucí kočárky, je to v pohodě,“ řekl. Určena bude pro pěší a cyklisty.