Letiště v Chebu bylo vůbec prvním letištěm na území Koruny české a později i v nově vzniklém Československu. V roce 1918 zde získala nová republika svoje první letadla, uskutečnil se tu historicky první vzlet, ale i první letecká tragédie.

Letos uplyne od vzniku chebského letiště 90 let, což se musí náležitě oslavit. Právě proto bylo letiště v Chebu poslední srpnový víkend místem konání leteckého dne se špičkovým programem. Ten byl po oba dny téměř shodný.

Dopoledne mohli diváci nasát atmosféru letiště, kam se postupně slétali hosté se svými stroji. Byla zde připravena spousta atrakcí, od typicky pouťových řetízkových kolotočů a cukrových vat po čtyřkolky nebo vystoupení leteckých modelářů. Návštěvníci se také mohli proletět v helikoptéře.
Hlavní program začínal ve 13:00 hodin seskokem parašutistů s vlajkami, kteří své číslo předvedli v průběhu odpoledne ještě jednou, a ukázali dokonce, jak se má padák správně složit.

Vystoupení na sebe navazovala v těsném sledu, a tak jsme chviličku po dosedu parašutistů na pevnou zem mohli obrátit zraky k první části představení létajícího cirkusu. V té letadla sestřelovala balónky, soutěžila s historickým automobilem Bugatti a jedno z nich prolétlo ohnivou stěnou.
Leteckou akrobacii předvedly větroně L-13 Blaník, které na modrošedé obloze vypadaly jako plachtící dravci, a letoun Zlín Z-526 AS, který stoupal téměř kolmo vzhůru, aby se za chvíli mohl snášet dolů jako padající podzimní listí. Velmi působivá byla ukázka zásahu armádního vrtulníku V3A Sokol. Ten si později mohli diváci prohlédnout zblízka, a pokud měli zájem, dokonce i zevnitř.

V druhé části vystoupení létajícího cirkusu jsme byli svědky výjevu z první světové války. Dokonale zpracované repliky historických strojů a kostýmy herců sice dokázaly evokovat dobu, ve které se příběh Rytíři nebes odehrával, ale malé množství reproduktorů nedokázalo přenést dialogy příběhu ke všem divákům, a tak nám děj hry bohužel unikal.

Dalším bodem programu byla synchronní akrobacie plná vrutů letadélka LEKI a jeho třímetrového dvojčete-modelu v podání sehrané dvojice – Klause Lenharta a Alberta Wintera. Ti, kteří přišli na chebské letiště, měli možnost spatřit ve vzduchu také kuriozitu mezi leteckými stroji. Vírník, který kdysi zakoupil Tomáš Baťa a používal ho k reklamním letům, vypadá možná mezi všemi ostatními letadly jako jejich mladší, hubenější a trošku nepovedený bratříček, ve vzduchu se jimi však nenechá zahanbit.

Potom, co letoun Z-37T uhasil požár, objevily se na nebi nad letištěm dva černé body. Byly jimi proudový letoun L-39 Albatros a stíhačka JAK-11. Ty přiletěly udělat svým efektivním vystoupením, hraničícím především u Albatrosu s akrobacií a nabízejícím také možnost vychutnat si nezaměnitelný zvuk tryskáče, tečku za celým víkendovým programem.

Na letiště se neustále valily kolony automobilů plných jak milovníků letectví, kteří vzpomínali, kde který stroj už viděli nebo kde se v něm prolétli, tak laiků, kteří se s leteckým sportem teprve seznamovali. Z počtu návštěvníků bylo poznat, že letecký den v Chebu byl jednou z největších akcí letošního roku v Karlovarském kraji.