Kolem celé žádosti byla poměrně dlouhá debata. Loket podle sokolovských radních chtěl, aby zařídili nejen obsluhu radaru, ale také aby jeho úředníci vybírali případné pokuty za rychlou jízdu.

„Nemáme na to kapacitně lidi ani u městské policie, ani na odboru dopravy,“ říká starostka Sokolova Renata Oulehlová. Zároveň připomíná, že mají v Sokolově dva měřené úseky a s nimi má město spojenou vysokou administrativu. A dělat podobné věci jen pro finanční zisk Sokolov nechce. „Možný argument, běžte do toho, nemůžete prodělat, nebereme. Jsme rádi, že jsme si prosadili měření dvou nebezpečných úseků v Sokolově, ač nás tehdy pranýřovali krajští policisté i někteří zastupitelé,“ řekl místostarosta Sokolova Jan Picka. Možná tak reagovali na fakt, že podobnou věc udělali v Ostrově. Tam měří pro obec Stráž, přes kterou vede hlavní tah z Karlových Varů na Chomutov. Denně obcí projede deset tisíc osobních i nákladních aut. Náklady s tím spojené se Ostrovu vrátily během pár měsíců. Jsou však i tací, kteří tvrdí, že radar ve Stráži zpomaluje celou dopravu.

Měření rychlosti v SokolověZdroj: Deník / Roman Cichocki

„Jezdím tudy často a vždy se najde někdo, kdo jede raději 45 kilometrů v hodině, aby nedostal pokutu. Za ním se utvoří kolona třeba dvaceti vozidel, která se pak táhne až bůh ví kam,“ říká Karel Jakobec.

Podle statistik je bezprostředně po zavedení úsekového měření asi 30 procent přestupků. Po nějaké době toto číslo klesá.

Podle vedení Sokolova není odmítnutí spolupráce navždy. Je prý možné, že sek ní někdy vrátí. Myslí si však, že existují rizikovější úseky než v Lokti, a zmiňují například Staré Sedlo.

To spolu s Horním Slavkovem a svým městem zmiňuje i Petr Adamec, starosta Lokte. „Žádali jsme o spolupráci při měření rychlosti, protože zde máme dva nebezpečné úseky. Jsme tranzitním městem pro osobní i nákladní dopravu. Jde nám zejména o ulici Nádražní a lokalitu zvanou Údolí. V té nejsou bohužel ani chodníky. I v tomto případě spolupracujeme se státní policií, ale režim není dostačující,“ říká Adamec.