VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Místo knedlíků nová, moderní knihovna

Chodov – Vyhořelá výrobna knedlíků zkrachovalé firmy Pekosa zřejmě najde nové využití. Objekt koupilo město a plánuje v něm vybudovat novou, moderní knihovnu, kterou Chodov potřebuje. Ta stávající už nutně volá po rekonstrukci, a navíc v objektu, kde sídlí, už se nemá kam rozvíjet.

11.2.2018
SDÍLEJ:

Vyhořelá výrobna knedlíků je momentálně zabezpečena proti vandalům i vniknutí neoprávněných osob.Foto: Deník / Žippaiová Lucie

„Dlouhodobě víme, že musíme vyřešit fungování městské knihovny,” potvrdil starosta města Patrik Pizinger. Pokud by zůstala tam, kde je nyní, rekonstrukce by byla nutná. Město si nechalo udělat posudek, jak rekonstruovat současné prostory, aby budova byla bezpečná a lépe přístupná i imobilním občanům. „Abychom tam mohli knihovnu zachovat, museli bychom investovat řádově okolo 10 milionů do samotné rekonstrukce a další milion do výtahu a vybavení,” vypočítal starosta.

Objekt bývalé knedlíkárny podle posudku odborníků požárem nijak zásadně poškozen nebyl. Nedošlo k narušení nosných konstrukcí, objekt je v dobré kondici a pro přestavbu je vhodný. Jeho případná demolice bez terénních úprav by vyšla na zhruba 9 milionů a de facto by se jednalo o demolici zdravého objektu, který by mohl mít své využití. Proto padlo rozhodnutí vybudovat v něm knihovnu. Lokalita je podle starosty i knihovnic ideální, objekt je větší, což zaručí i v dnešní době potřebný rozvoj knihovny. „Nechceme tuctovou knihovnu, chceme něco zajímavého, moderního, centrum, kam lidé přijdou třeba i jen tak posedět a víc trávit volný čas,” popsal starosta představy města. V případě výstavby nové knihovny počítá radnice s částkou mezi 25 a 30 miliony. Cenu upřesní až projekt, který by měl být zhotoven v roce 2019. Samotná rekonstrukce by mohla začít v letech 2020, nebo 2021, v roce 2022 by město chtělo knihovnu dokončit a předat do užívání.

Plány města jsou nadšení i knihovníci. „Moc se těšíme. Stávající knihovna už je nevyhovující. Teď máme tři vchody, což je velmi nepraktické. Máme to tu moc rádi, ale pro moderní knihovnu už jsou tyto prostory nevhodné,” potvrdila ředitelka městské knihovny Hana Nemčičová. Bezbariérový vstup je pouze do přízemí. Knihovnice ale pořádají řadu pořadů a kurzů pro seniory, maminky, které přijdou s kočárky, nebo třeba pro klienty Mateřídoušky. Pro ně je pak přístup do vyšších pater velmi problematický. „Musíme se dívat do budoucna. Kolem bývalé knedlíkárny je krásný park vhodný pro akce, které děláme venku. Lepší možnosti parkování. Budova je praktičtější z mnoha důvodů, z hlediska možné bezbariérovosti stoprocentně,” vyjmenovala výhody nového objektu ředitelka knihovny, která má přibližně 1440 registrovaných čtenářů, z toho zhruba 500 dětí.

Momentálně je budova bývalé knedlíkárny zabezpečena proti vandalismu a vniknutí neoprávněných osob. Bylo uklizeno okolí domu a částečně i vnitřní prostory po požáru.

Autor: Lucie Žippaiová

11.2.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 15 000 Kč

Prodavači v prodejnách Prodavačka. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu uchazečů:, -telefonicky (Vyrutová Jitka, 352 683 058, 724 861 761, p. Polčinová Olga 724 253 532), -e-mailem ( polcinova@zkdsusice.cz), -osobně na adrese Školní č.p. 587/5, 357 51 Kynšperk nad Ohří, popřípadě kancelář vedoucího střediska Sokolov na adrese: Sokolov, K.H.Borovského 1927), , Místo výkonu práce: COOP potraviny TUTY, Školní č.p. 587/5, 357 51 Kynšperk nad Ohří, , Upřesňující informace: , - vyučení nebo praxe v oboru, - mzda od 15.000,-Kč do výše dle dosažené tržby, - zaměstnání na dobu určitou do 30.6.2019 a poté na dobu neurčitou, , Zaměstnanecké výhody: stravenky + příspěvek na dopravu, , Pracovní doba: Po-Pá 6:30-18:00 hod. , sobota 7:00-12:00, neděle 8:00 - 12:00 hod.. Pracoviště: Západočeské konzumní družstvo sušice - kynšperk, Školní, č.p. 587, 357 51 Kynšperk nad Ohří. Informace: Olga Polčinová, +420 724 253 532.

Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu 20 000 Kč

Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Vedoucí prodejny potravinářského zboží typu MASNA/ UZENINY. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Upřesňující informace:, - Náplň práce:, - řízení pracovního kolektivu, vedení administrativy, objednávky, zodpovědnost za chod prodejny, - obsluha zákazníků, prezentace a prodej zboží (příjem, příprava, skladování), inventury, - zodpovědnost za pokladnu, čistotu na prodejně a dodržování předepsaných standardů, , Požadujeme:, - samostatnost, zodpovědnost, komunikativnost, časovou flexibilitu, ochota učit se, - vyučení v oboru prodavač nebo kuchař/číšník a praxe - VÝHODOU , - trestní bezúhonnost, zdravotní způsobilost pro práci s potravinami, - příjemné vystupování , , Nabízíme:, - zaměstnání na plný pracovní úvazek, nástup možný ihned, - prodloužení pracovního poměru na dobu neurčitou, - zajistíme důkladné zaškolení, - odpovídající mzdové ohodnocení + zaměstnanecké benefity, , Zaměstnanecké výhody:, - nákup kuřecího masa za zvýhodněné ceny, zaměstnanecké poukázky na nákup v prodejnách RABBIT, , Způsob kontaktu:, - telefonicky - 702 018 042, od 8:00 hod. - 17:00 hod. , - e-mailem - zidek@rabbit.cz, - osobně - Kosmonautů 5358, 430 01 Chomutov, 8:00 hod - 17:00 hod.. Pracoviště: Rabbit trhový štěpánov a.s. .- 003, 5. května, č.p. 317, 358 01 Kraslice. Informace: Jaroslav Zídek, +420 352 686 114,702 018 042.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 17 000 Kč

Obsluha strojů a zařízení, montéři Obsluha výrobních strojů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Upřesňující informace:, - SŠ vzdělání s výučním listem nebo s maturitou, - Úroveň českého jazyka minimálně A1, , Zaměstnanecké výhody:, - stravenky, - firemní jídelna, - týden dovolené navíc, - příspěvek na dopravu, , Způsob kontaktu:, - e-mailem - info@ept.cz, - telefonicky - 352 350 234, 352 350 244, 355 337 400, od 8:00 hod. - 12:00 hod. a 12:30 hod. - 14:00 hod.. Pracoviště: Ept connector s.r.o., 357 09 Habartov. Informace: Gabriela Holubová, .

Administrativa - Administrativa Ostatní odborní pracovníci v 14 740 Kč

Ostatní odborní pracovníci v administrativě a správě organizace Odborný referent - oddělení právních vztahů k nemovitostem. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14740 kč, mzda max. 22170 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Způsob kontaktu uchazeče:, Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 30.5. 2018, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Katastrální pracoviště Sokolov, Boženy Němcové 1932, 356 01 Sokolov nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě podepsanou uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu kp.sokolov@cuzk.cz nebo prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: av8iedb)., Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo odborný referent – oddělení právních vztahů k nemovitostem, Katastrální pracoviště Sokolov “., , Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:, o Odborné činnosti při přípravě, výběru a vyhodnocování údajů o vzniku, zániku nebo změně práv k nemovitostem s využitím rozsáhlé podkladové dokumentace pro poskytování údajů z katastru nemovitostí,, o Vyřizování věcí ve správním řízení, posuzování podkladů pro správní řízení, provádění důkazů potřebných ke zjištění stavu věci a zajišťování důkazů,, o zajišťování odborných agend výkonu státní správy ve vymezeném dílčím úseku,, o samostatné vyřizování dílčích částí správního řízení podle běžných postupů, opatřování podkladů pro vydání rozhodnutí včetně jejich ověřování a došetřování, příprava usnesení o postoupení,, o na základě pověření ředitele Katastrálního úřadu pro Karlovarský kraj je zmocněn k podpisu rozhodnutí vydávaných ve správním řízení a dalším úkonům podle přílohy č. 4 Organizačního řádu Katastrálního úřadu pro Karlovarský kraj,, o provádí a odpovídá za veškeré administrativní činnosti spojené s vyřizováním vkladových řízení, příprava korespondence, vedení spisových obalů, zápis údajů do příslušných řízení, vydávání smluv, spolupracuje s obecními úřady, finančními úřady, okresním a krajským soudem, dalšími subjekty,, o kontroluje správnost výše úhrady správního poplatku v návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu do katastru, provádí administrativní činnosti související s vybíráním nebo vrácením přeplatku., , Místem výkonu služby je Katastrální pracoviště Sokolov, Boženy Němcové 1932, 356 01 Sokolov ., , Bližší informace poskytne:, Ing. Martin Raška, Ph.D., Ředitel Katastrálního pracoviště Sokolov, Tel.: +420 352 357 760, e-mail: martin.raska@cuzk.cz. Pracoviště: Katastrální úřad pro karlovarský kraj - 001, Boženy Němcové, č.p. 1932, 356 01 Sokolov 1. Informace: Martin Raška, +420 352 357 760.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Modeláři pořádají výstavu

Ilustrační foto

Žáci dávali první pomoc. Problém měli s transportem zraněných

Unikátní objev! Vojenský prostor ukrýval tvrziště

Doupov – Unikátní objev se podařil archeologům územního odborného pracoviště Národního památkového ústavu v Lokti (NPÚ).

Dominuje pyl trav a obilovin

Sokolovsko – Pyl trav a obilovin bude dominantním alergenem pro příští období.

Ukájel se za dveřmi bytu ženy, kterou pronásledoval

Rotava – Ženu v Rotavě si náhodně vybral a pak ji soustavně obtěžoval. Za dveřmi jejího bytu se dokonce ukájel. To je případ osmadvacetiletého muže, který se teď bude před soudem zpovídat z nebezpečného pronásledování a z výtržnictví.

Slovanská epopej v Brně a proč už nepotřebujeme žádné další zákony: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 18. května 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT