Přes lávku v Těšovicích přes řeku Ohře vede cyklotraza, turistická trasa a obyvatelé Královského Poříčí si tudy krátí cestu do Sokolova. Průzkum obce Těšovice před nedávnem ukázal, že denně přes most přejde kolem tří set lidí. Kvůli prasklému ocelovámu lanu je ale most nyní zavřený. A nejspíš i také zůstane. Starosta Těšovic Jiří Halberštát dokonce otevřeně mluví o demolici. Na opravu totiž obec nemá peníze.
„Most je v havarijním stavu. Minulý týdne jsme při běžné kontrole objevili prodřené spodní lano. Pozvali jsme firmu, která lana na těchto mostec běžně opravuje, a ta po mě chtěla, abych podepsal, že stav beru na svou odpovědnost. To jsem odmítl,“ uvedl starosta Halberštát. Také pozvaná kontrola ze stavebního odboru sokolovské radnice potvrdila, že lávka je ve velmi špatném stavu a jednoznačně uvedla dvě možnosti – buď generální oprava nebo demolice. „Podle prvotních hrubých odhadů by generální oprava stála dva až tři miliony. Náš roční rozpočet je jeden milion korun. Nejspíš tak půjdeme cestou demolice, i když ani ta nebude levná,“ naznačuje starosta.
Další komplikací ale podle něj, že na vrchní konstrukc mostu vede plynová přípojka, odpadní potrubí a telefonní kabel do Královského Poříčí. „Je možné, že naše obec do oparvy mostu vstoupí,“ řekl včera starosta Královského Poříčí Ivan Stefan. „Jenže ta generální oprava je spíš stavbou nového mostu. A do toho by pak mluvilo Povodí Ohře, most by musel být například nad hranicí stoleté vody. Krajské zastupitelstvo přitom už odsouhlasilo, že se o sto metrů dál bude stavět nový most jako přípojka na obchvat Sokolova. Stavět by se mělo začít v roce 2009 a hotový by měl být v roce 2011,“ vysvětluje Stefan. Spíš tak bude jednat se stavebním úřadem o částečné opravě, aby most pro pěší alespoň chvíli ještě dál fugoval. „Uvědomujeme si, že minimálně sto lidí z Poříčí tuto trasu pravidelně využívá k cestě do Sokolova,“ dodal. Slíbil, že více jasno v možné opravě mostu bude už v příštím týdnu.
Lanový most dostaly Těšovice podle Halberštáta od Sokolova v roce 1992 při odtržení jako ´danajský dar´. „Od roku 1962, kdy se most postavil, se na něm nic nedělal. Až teprve v roce 1992 jsme spojili peníze s Královským Poříčí a Sokolovem a udělali alespoň základní opravu,“ tvrdí starosta. Od to doby pak Těsovice prý nechaly lana na mostě opravovat ještě šestkrát.
Na zákaz vstupu na most upozorňují cedule na obou krajích. Zároveň je vstup zamezen ještě drátěnou překážkou.