Někde tající sníh a obleva z minulého týdne přidělaly lidem starosti, jinde naopak přechodné oteplení přivítali s úlevou. V tom druhém případě to platí pro stavaře, kteří přes zimu pokračují v rekonstrukci obřího mostu přes řeku Ohři u Transmotelu poblíž Sokolova. Jak sami přiznávají, prosincová kalamita spojená s velkým množstvím sněhu jim způsobila komplikace. „Byla to pro nás opravdu velká čára přes rozpočet. Ještě horší než napadaný sníh byl ale led. Na mostě totiž vytvořil silnou, asi deseticentimetrovou vrstvu,“ sdělil vedoucí projektu Zdeněk Rozsypálek z firmy Metrostav.
Na odstranění ledu stavaři použili tepelné agregáty, kterými nahřívali most zespodu. Aby byl efekt co největší, natáhli podél konstrukce i nad ní pevné plachty.

Systém nahřívání používají i nyní při temperování horních říms. Ty jsou zakryté oplachtovanými tunely, kde panuje čilý pracovní ruch. Pohyb je vidět i hluboko pod mostem, na lešení kolem pilířů a na příjezdových cestách. Nákladní auta vozí před mostovku zásyp a bagry zahrnují už nepotřebnou montážní jámu.
„Koncem ledna bychom už měli osazovat zábradlí a v polovině února svodidla,“ podotkl vedoucí.

Doprava by měla na mostě přes Ohři začít proudit v dubnu letošního roku. Auta tu však budou cestovat pouze po jedné polovině profilu.
„Děláme všechno pro to, abychom dubnový termín stihli,“ prohlásil Rozsypálek. Motoristé tudy budou na jaře projíždět jednosměrně, a to od Chebu na Karlovy Vary.
„V opačném směru se bude dále jezdit po objížďce a k otevření obousměrného provozu dojde pravděpodobně v průběhu července,“ uvedla mluvčí Karlovarského kraje Jana Pavlíková. „Termín dokončení stavby a zprovoznění v plném čtyřpruhovém profilu je naplánován na duben roku 2012,“ informovala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.