Každý hovor směrovaný na služebnu Městské policie v Chodově je automaticky nahráván. Tuto službu zavedli strážníci s novou digitální ústřednou. Nahrávky se pak schovávají zhruba jeden měsíc.
„Hodně to pomůže naší práci,“ věří velitel chodovských strážníků Josef Kertész. V ústředně je navíc nahraný telefonní seznam organizací města. Stálá služba tak na monitoru ihned vidí, z kterého čísla hovor přichází, ale také jméno toho, kdo má toto číslo přidělené. „Za roky služby už máme i vlastní databázi lidí z Chodova. Například notorické stěžovatele. I tuto databázi jsme nahráli do ústředny,“ dodal velitel. Nyní se snaží o to, aby městská policie získala kompletní telefonní seznam od společnosti O2.
Nové digitální ústředny jsou součástí obnovy celého systému komunikace. „Pomocí bezdrátové technologie spolu nyní hovoří pracovníci všech městských organizací zdarma. Navíc i volání do ostatních sítí je podstatně levnější. Očekáváme, že snížíme náklady města na volání o padesát procent,“ uvedl tajemník chodovské radnice Robert Franče s tím, že dosud radnice měsíčně za telefony platila 50 tisíc korun.
Technologie má navíc za úkol splnit frázi – když vydržíte, tak se určitě dovoláte. Pokud totiž volající nezastihne člověka z městského úřadu, kterého potřebuje, hovor se automaticky přesměruje na ústřednu. Pokud ani tam nikdo nebude, hovor spadne ke stálé službě strážníků.