Orientuje se zcela za pomoci počítačových systémů, které detekují okolí vozidla a určují jeho trasu. Na novém zkušebním polygonu u Sokolova bude BMW Group pokračovat ve vývoji svých průkopnických technologií z oblastí elektrifikace, digitalizace a automatizovaného řízení.

Podle vedení firmy jde o důležitý milník při budování prvního vývojového centra BMW Group ve střední Evropě. V areálu se nachází šestikilometrová trať pro realizaci scénářů autonomní jízdy, jako jsou dálniční nájezdy a sjezdy. Zkušební dálniční okruh disponuje dvojicí jízdních pruhů a jedním odstavným pruhem, nechybí na něm dopravní značení či rovinka o délce více než jeden kilometr.

Štěpánka Kadlecová má ke krušnohorským vlkům hodně blízko.
Vlci napadli ovci na Žluticku. Majitelé s bojovými psy jsou horší, říká farmářka

„První vývojové centrum BMW Group ve střední Evropě vytváří nové příležitosti. Sokolov je místem s ideálními podmínkami pro rozšíření našich testovacích míst. Vzájemně důvěryhodná spolupráce s majitelem nemovitosti, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými představiteli potvrzuje, že naše volba nové lokality byla správná,“ uvedl Robert Thurner, vedoucí oddělení správy nemovitostí BMW Group pro regiony Evropa a Střední východ a testovací centra.

Jde o první výsledky 300 milionové investice. „Díky předčasnému zprovoznění dvou traťových úseků pro přípravu na oficiální zahájení testování automobilů v Sokolově již nyní zkoušíme nové asistenční systémy z hlediska bezpečnosti a současně postupujeme ve vývoji dalších testovacích scénářů. Od poloviny roku 2023 bude nové testovací centrum v České republice fungovat spolu se stávajícími testovacími centry BMW Group v Aschheimu u Mnichova, Miramasu ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku,“ vysvětluje Andreas Heb, projektový manažer BMW Group odpovědný za testovací centrum v Sokolově.

Ilustrační foto
Němec bodal prostitutku za to, že ho chtěla okrást, teď mu hrozí vězení

Očekává se, že testovací centrum bude plně funkční od poloviny roku 2023 a bude v něm pracovat více než 100 zaměstnanců. Nový technologický areál, navržený tak, aby v něm bylo možné provádět homologace vozidel, disponuje plochou o rozloze přibližně 90 000 m², na níž jsou tři oddělené rozjezdové dráhy. Poskytuje tedy ideální podmínky pro testování asistenčních systémů, dopravních situací s příčným provozem, ale také nouzových brzdných a vyhýbacích manévrů. Testovací procedury se připravují a řídí z přilehlé řídicí místnosti s dočasnými pracovišti.