Byla to parta chlapů, kteří se nebáli práce, v důchodovém věku se neváleli doma a měli rádi karlovarské letiště.

Proto přijali práci nakladačů zboží a zavazadel při odbavení letadla. Někteří už zde ale nejsou. Novou dohodu o pracovní činnosti totiž odmítli podepsat. Proč? Místo sto dvaceti korun za hodinu jim ředitel letiště Václav Černý nabídl pouhou stokorunu. „Když jsme se ohradili, řekl nám: „Nesouhlasíte? Tak nepodepisujte. Venku na pracáku čeká řada nezaměstnaných, kteří vás nahradí." To je v dnešní době pro všechny manažery nejoblíbenější výrok. Zřejmě proto se všem pracujícím říká otroci 21. století," uvedli bývalí nakladači.

Ředitel Václav Černý ale jejich kritiku důrazně odmítá. „Nechali jsme udělat analýzu mzdových nákladů. I my musíme šetřit a z materiálu vyšlo, že jsme je přepláceli. Odměňování se prostě řídí trhem práce. Žádný zákon jsme neporušili. Za nakladače, kteří se snížením odměny nesouhlasili, už máme náhradu. Přihlásilo se plno lidí, " uvedl. A zdůraznil, že z bývalých nakladačů, kteří dohody o provedení práce za sníženou odměnu podepsat odmítli, za ním nikdo nebyl. „Se mnou nejednali. A pokud to tvrdí, pak lžou," dodal ředitel.

Nakladači ale trvají na svém. „Rukama nám za jedenáct měsíců loňského roku prošlo přibližně sto tisíc kusů zavazadel, každé o váze dvacet až třicet kilogramů. A to čtyřikrát, protože každé zavazadlo na cestě od letadla k jeho majiteli se musí ručně přemístit. K tomu je nutné přičíst ještě několik tun náklad, tak zvané kargo," vysvětlují tvrdou dřinu.

Částka sto dvaceti korun za hodinu byla konečná. „Neměli jsme žádné příplatky za sobotu či neděli, za svátky, noční, za překážky v práci, neměli jsme žádnou dovolenou, nemocenskou, o mimořádných odměnách ani nemluvě. Celková výše odměny byla stanovena podle skutečně odpracovaných hodin v měsíci. Délka směny je úzce svázána s přílety a odlety letadel. Čas práce tedy není souvislý a neplacené přestávky jsme trávili buď v miniaturní šatně nebo jezdili domů. Většinou vlastními auty, protože autobusové spojení na letiště je tristní," popisují práci nakladači. Ale také dodávají, že většina z nich jsou letečtí nadšenci.

„Takže s čistým svědomím můžeme říci , že jsme práci vykonávali s chutí, bezproblémově a téměř bezchybně. A to je asi ten jediný důvod, proč nám od nového roku ředitel snížil odměnu za stejnou, přesněji narůstající práci na sto korun za hodinu, tedy o sedmnáct procent," dodávají bývalí nakladači letiště.