Zatím poslední hra zdejších ochotníků vyvolala přinejmenším rozporuplné reakce mezi obecenstvem. Velmi úspěšné sokolovské Divadlo bez zákulisí má za sebou další premiéru, tentokráte s názvem Třetí věk. A jelikož pro režiséra není větší škola než reakce diváků, vmísil se Martin Volný masochisticky mezi diváky. Jednou v baru o přestávce a podruhé na konci mezi odcházející.  Hra byla beznadějně vyprodána, leč vzbudila docela rozporuplné reakce a vyvolala spoustu otázek, na které se pokusil režisér odpovědět.
Proč je hra tolik politická, když mají lidé politiky už takhle dost?

Ano, hra je politická. Politika se nás dotýká v celém našem životě, proč by se tedy neměla dotknout i divadla? Umění, a divadlo obzvláště, bylo politikou a náladou ve společnosti ovlivněno vždy. Vzpomeňme na obrozence, kteří divadlem prosazovali český jazyk. Vzpomeňme na hry Václava Havla, které byly kritické výrazně. Vzpomeňme si na to rozechvění a radost nás diváků, kteří se těšili ze všech těch narážek proti vládě jedné strany.
Divadlo má upozorňovat, popisovat a zobrazovat člověka v jeho současnosti. Pokud je současnost politicky poznamenaná, nemůže se divadlo tvářit, že se ho to netýká. Současná situace, kdy máme svobodu vyjadřování, způsobila, že „pravda přestává být zajímavá", jak říká jedna z postav hry.
Neznamená to ale, že by divadlo mělo tedy na hledání pravdy rezignovat a zaměřit se na pouhou zábavu troškovského typu.
Proč je hra protikomunistická?
Hra není prvoplánově protikomunistická. Předvádí osudy lidí, které komunistický režim nějak poznamenal. Jedny tím, že se museli podrobit, podřídit a rezignovat na své sny. Druhé tím, že je vyzdvihoval do výše a vyvolal v nich pocity jedinečnosti. Další tím, že nerozumí svým rodičům, protože komunistický režim nepoznali, a tak jim nic neříká. Hra je sondou polistopadové společnosti. Hra je o generaci šedesátníků, kteří si zvykli své sny pouze snít a najednou je mají žít. Hra je o generaci třicátníků, kteří si neuvědomují cenu a význam svobody. To, že se ve hře říká replika o komunistech deroucích se znovu k moci, není úmysl. Autor popisoval Slovensko 2002. To, že se to stalo aktuálním v současné době v Čechách, je kouzlo nechtěného. Víc mě mrzí, že je to pravda.
Proč byla hra tolik kouskovaná přestavbami?
Protože jsem to špatně zrežíroval. Byl jsem tak uchvácen hereckými situacemi, obsahem a sdělením, že jsem si neuvědomil návaznosti jednotlivých obrazů. Chtěl jsem vytvořit perlový náhrdelník. Vyleštil jsem a vymazlil každou jednotlivou perlu. Bohužel jsem je navlékl daleko od sebe, a tak je výsledkem „divný provázek s bílýma kuličkama". Zničil jsem tempo, rozsekal děj a asi dost diváků otrávil. Momentálně se pracuje na odstranění a hra dozná takových změn, že repríza 18. března bude spíše premiérou.
Diváci se chtějí bavit, ne se nechat otravovat politikou…
Chápu, ale nesouhlasím. Pokud se budeme pouze bavit a rezignujeme na současnost, nemůžeme se pak divit, že jsme v takovém marasmu, v kterém jsme. Nová generace „vyvolených" nám zase otravuje život. To, že se chceme jen  bavit, jim vyhovuje. Již římští císaři používali proti nespokojenému lidu „chléb a hry". Měli klid na své kšeftíky a politikaření. Upřímně, chléb ještě pořád máme a zábavy je v televizi a bulváru spousta. Utíkáme na své chaty, k hrdinům ordinací a realitních show. Hltáme v bulváru příběhy rádoby celebrit a hádáme se kvůli špatně písknutému postavení mimo hru.

Sami se tak dostáváme mimo hru a následně si stěžujeme, že politika je svinstvo. Politika není svinstvo, to lidi jsou tací. Pro samou zábavu a snahu o klidný a důstojný život jsme předali své osudy do rukou nových „existencí" bez morálky a sociálního cítění. Znám spousty lidí, co jsou se současností nespokojeni, ale znám pouze pár, kteří s tím chtějí něco dělat. Když všichni rezignujeme na lumpárny, lži a podvody, pak se nedivme, že nás podvedou, okradou a zneužijí. Nechci se nechat otravovat politikou, ale chci otravovat špatné politiky. Chci, aby nastal Třetí věk a lidstvo začalo uctívat skutečné hodnoty. Nechci se nechat sežrat obrovskou tlamou arogance, moci, matérie a hrozné nesvobody. Proto jsme uvedli tuto hru, proto jsme chtěli provokovat diváky.