„Chodov je posledním z větších měst v kraji, které je zatím bez obchvatu. Jsem ale pevně přesvědčen o tom, že si jej zaslouží, a to v souvislosti se stupňující se intenzitou dopravy a také s ohledem na další rozvoj města,“ uvedl neuvolněný zastupitel s gescí v oblasti dopravy a silničního hospodářství Jan Bureš. Zároveň upozornil na to, že je třeba vykoupit pozemky od soukromých majitelů a především sehnat finance na celý projekt.
"Není to tak jednoduché. Projekt je jedna věc. Budeme zde muset vykupovat ještě nějaké pozemky, protože nejsou ve vlastnictví Chodova ani kraje. To bývá docela náročný proces. Výhodou ale je, že můžeme v případě nejvyšší nouze, také vyvlastňovat. Je to věc kterou neradi děláme, ale zákon nám ji umožňuje. Dnes jsou celkové náklady odhadovány na 950 milionů korun. Ve finále to bude nakonec určitě přes miliardu," dodal Bureš při návštěvě Chodova.
Starosta Chodova Patrik Pizinger s argumenty Jana Bureše jednoznačně souhlasí. „Zejména pro obyvatele Chodova by obchvat znamenal velkou úlevu. Město je průjezdním bodem pro značné množství nákladní a tranzitní dopravy, což je citelné zejména v době dopravní špičky, kdy se musí řidiči obrnit značnou dávkou trpělivosti. Z dotazníkového šetření mezi obyvateli jednoznačně vyplynula potřeba řešit oblast dopravy. A právě chystaný obchvat povede nejen ke zklidnění dopravní situace v ulicích Chodova, ale také ke zvýšení bezpečnosti provozu,“ doplnil starosta.
Prvopočátky úvah o obchvatu o délce 5, 9 kilometru, který by měl začínat u železničního přejezdu v Mírové a vyústit v místech, kde leží Železný dvůr, sahají do 90. let minulého století.