Strážníci či policisté vám ho museli odtáhnout. Od nového roku vás tato nepozornost či zapomnětlivost bude někde stát víc peněz, odtahy podraží.

Větší částku ze své peněženky budou muset od 1. ledna vytáhnout řidiči například v Chodově. Za dokončený odtah při blokovém čištění zaplatí 800 korun místo současných šesti set. Nedokončený odtah je vyjde na polovinu, tedy 400 korun. K tomu je ještě třeba připočíst možnou blokovou pokutu, která se může vyšplhat až do výše 2000 korun. „Chodov nemá vlastní odtahovou službu, máme nasmlouvané služby. Za rok 2018 vzrostly všude vstupní náklady. To, co nám vyfakturuje dodavatel, naúčtujeme řidiči, město na tom nic nevydělává,“ vysvětlil starosta Chodova Patrik Pizinger. Jak doplnil, nejradši by byl, kdyby se nemuselo odtahovat vůbec. Čísla v Chodově ale mluví neúprosně. „Nejvíce odtahů nařizují strážníci během jarního blokového čištění ulic. V roce 2017 jich bylo 146, v roce 2015 dokonce 180,“ vyčíslil mluvčí města Martin Polák. Nutno podotknout, že kromě dopravního značení jsou řidiči na blokové čištění včas upozorněni i radnicí.

Ještě více pak zaplatí ti řidiči, jejichž plechový miláček překáží například vozům zimní údržby či integrovaného záchranného systému. „Sazba za nucený odtah, kdy vozidlo tvoří překážku v silničním provozu, je tisíc korun. Pět set za nedokončený,“ doplnil velitel chodovské městské policie Ladislav Staněk s tím, že i tady je třeba počítat s blokovou pokutou. Dobrou zprávou pro řidiče v Chodově je to, že poplatky za odstavné parkoviště ve výši 100 korun na den město zcela zrušilo.

V Karlových Varech ročně odtáhnou necelou tisícovku vozidel, která brání blokovému čištění. Odtah musí být podle slov Jana Kopála, mluvčího Magistrátu města Karlovy Vary, nařízen většinou úředníkem magistrátu, který je osobně blokovému čištění přítomen. „Odtahy zajišťuje dopravní podnik a takzvaný úplný odtah přijde řidiče na tisíc šest set korun,“ sdělil Kopál.

Podle jeho dalších slov je úplný odtah takový, kdy je vozidlo naloženo a odvezeno do Tuhnic na vyhrazenou parkovací plochu, kde si může řidič vozidlo vyzvednout. „Dále máme v našich nařízeních zahrnut i odtah částečný nebo neúplný. Ten se účtuje v momentě, kdy již vyjela odtahová služba a například začala automobil nakládat a v tom momentě se dostavil řidič. Vozidlo mu tedy neodtáhnou, ale musí zaplatit poplatek osm set korun,“ pokračuje dále tiskový mluvčí a dodává, že nejdražší je zpětný odtah, který řidiče vyjde na tři tisíce tři sta korun. Tento druh odtahu, kdy je vozidlo odvezeno a po vyčištění komunikace zase přivezeno zpět, je ale vcelku komplikovaný, neboť se musí vozidlo vrátit přibližně na stejné místo, odkud bylo odtaženo. „Prostě nelze automobil vrátit například do jiné ulice. A proto se třeba stane, že odtáhneme deset vozidel a pouze dvě umístíme zpět. Navíc se snažíme být tolerantní a většinou zpětné odtahy provádíme až po nějaké delší době, když se o vůz nikdo nehlásí,“ doplnil Eduard Major z Dopravního podniku Karlovy Vary.

V Chebu se zatím zdražování odtahů nechystá. „Městská policie má smluvní vztah s odtahovou službou pana Maštěníka, který má jasně dané tarify na odtahové služby. Co se týče přestupků, řeší se dle zákona blokovou pokutou, domluvy na místě nejdou,“ vysvětlila Simona Liptáková, tisková mluvčí Městského úřadu v Chebu. „Předpokládá se od nového roku legislativní změna – řešení domluvou. Ale zda změna v zákoně projde, není zatím jasné,“ doplnila s tím, že blokové pokuty jsou ve správním řízení až 10 tisíc korun, na místě do jednoho tisíce korun.