Technický stav budovy karlovarského horního nádraží zatím stále brzdí zahájení její rekonstrukce. Podle Martina Hamšíka, mluvčího společnosti Grandi Stazzioni, která má budovu na třicet let v nájmu, byl v okamžiku předání objekt v horším stavu, než předpokládal jak investor opravy, tedy Grandi Stazzioni, tak České dráhy jako vlastník.

„V současné době čekáme na finální dohodu s Českými drahami, která by odpovídala námi podané nabídce,“ vysvětlil Hamšík. Podle jeho slov zatím nehrozí, že by společnost Grandi Stazzioni odstoupila od smlouvy. „Budovu zrekonstruovat chceme. Za stávajících podmínek by se ovšem investice nikdy nevrátila,“ upřesnil mluvčí.

Společnost, kterou Martin Hamšík zastupuje, získala od Českých drah do nájmu hned tři železniční stanice – Prahu hlavní nádraží, Mariánské Lázně a Karlovy Vary – horní nádraží. „Nájem budeme umořovat právě investicemi do budov. Po uplynutí doby dané smlouvou tak České dráhy dostanou zpět opravená nádraží,“ vysvětlil.

To, že budova horního nádraží je v horším stavu, než všichni předpokládali, Deníku potvrdila i Markéta Krausová, pracovnice tiskového oddělení Českých drah. „V současné době jsme ve stadiu jednání. Hledáme nejvhodnější řešení, které by vyhovovalo jak nám, tak Grandi Stazzioni. Přesné datum, kdy začne rekonstrukce v Karlových Varech, tedy nedokážu říci,“ uvedla Krausová.

O tom, že Grandi Stazzioni myslí projekt rekonstrukce českých nádraží vážně, svědčí i fakt, že se v nejbližších dnech začne pracovat v Mariánských Lázních.