"Oslavy jsou pro nás i testem, jaký je zájem lidí o podobné akce. Pokud zájem bude, chtěli bychom s pomocí evropských fondů trať obnovit a využít i pro turistiku," uvedl Cervan.

K výročí vznikla i publikace Dráha Slavkovského lesa. Podle jejího spoluautora Radka Milky vznikala asi pět let a mapuje historii tratě od jejího založení. "Význam měla hned od počátku, kdy do ní bylo ochotno investovat nemalé prostředky i město Nové Sedlo. Ale i později, když byla postavena vlečka ke Stasisu v Horním Slavkově," řekl Milka.

I podle něj má trať budoucnost, a to jak pro turistiku, tak i pro nákladní dopravu, po níž některé firmy volají. "Poslední jednání mě vedou k optimismu. Podle Českých drah by na obnovu trati z Lokte do Horního Slavkova stačilo asi 30 milionů, a to nejsou nepředstavitelné peníze," míní Milka.

Trať je přitom zajímavou technickou památkou. "Jsou na ní čtyři viadukty a čtyři tunely, má velký výškový rozdíl. Ideální by bylo, kdyby spojovala Loket s jeho hradem a Bečov se zámkem a hradem," uvedl Milka.

Třídenní oslavy nabídnou historické jízdy vlaků, výstavy drezín, lokomotiv a technických vozidel jak v Novém Sedle, tak i v Lokti, Chodově a Nové Roli.