Dožije se železniční trať z Lokte do Krásného Jezu také oslav 130 let jako železnice z Lokte do Nového Sedla? Ta druhá výročí oslavila tento víkend, ta první, dráha Slavkovského lesa, má budoucnost stále nejistou. Od roku 1997 je uzavřená a do dnešních dnů nikdo nedokázal jasně říct, co s ní bude.
Historii této trati od roku 1901, kdy zde jel první vlak, až po současné dny mapuje vůbec první publikace o dráze Slavkovského lesa. „Publikace je výsledkem několikaletého bádání v archivech a hledání pamětníků,“ popsal práci na knize Robert Koutný, který je jedním z trojice autorů. „Na publikaci také pracoval Rudolf Tyller a v poslední době hlavně Radovan Milka,“ doplnil.
Publikace bude k dostání v centrech ČD a také na Městském úřadě v Novém Sedle. Křest této publikace a také knihy nazvané Dráha pod Plešivcem o trati z Dalovic do Merklína zahájil víkendové oslavy 130 let železnice z Lokte do Sedla. „Je škoda, že cestování vlakem pomalu upadá. Mělo to své kouzlo,“ uvedl jeden z návštěvníků oslav Jindřich Molen. Společně s dalšími se svezl speciálně vypraveným vlakem taženým parní lokomotivou z roku 1931 či benzínovou ´lokálkou´ z téhož roku, kterou vyráběla Tatra Kopřivnice.
Součástí oslav je také výstava obrazů malíře Jiřího Boudy v prostorách novosedelské radnice. K vidění jsou zde do konce týdne i historické dokumenty o železnici.