Ani ekologický a ekonomicky výhodnější provoz autobusů na zemní plyn není podle slov Pavla Bohánka, ředitele Dopravního podniku Karlovy Vary, jistou cestou k udržení cen jízdného na nižší úrovni. „Cena zemního plynu totiž skoro přímo kopíruje vývoj cen ropy na světovém trhu. Je tedy už daleko výše než před půlrokem, kdy jsme začali provozovat první autobusy s tímto alternativním pohonem,“ konstatoval ředitel.

Vývoj cen i změna DPH na autobusovou dopravu z pěti na devět procent proto vedly od1. ledna letošního roku v Karlových Varech ke zdražení cen z deseti na 12 korun za základní nepřestupní jízdenku.

Obyvatelé Sokolova, Chebu a Aše však budou i v letošním roce jezdit za nezměněnou částku. „Základní jízdné stojí deset korun, ovšem majitelé čipové karty, kterých je přibližně 65 procent, za jednu jízdu zaplatí sedm korun,“ uvedl Zdeněk Suchan, ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary, která v uvedených městech provozuje spoje městské hromadné dopravy. „Vztahy s radnicemi jsou dobré, takže jsme se rozhodli nezvyšovat ceny, a dokonce se nezvýšily ani dotace od radnic,“ doplnil Suchan.

Jeho firma spoléhá na služby dieselových motorů. „Do budoucna uvažujeme o koupi plynových autobusů. Jejich provoz se však na cenách jízdného nikterak neprojeví. Rozdíly v provozních nákladech totiž nejsou nikterak velké,“ dodal ředitel.