Počasí zvláště ve vyšších polohách je nevyzpytatelné a vyjet na letních pneumatikách by mohlo způsobit řadu problémů nebo dopravních nehod. Těch se mohou řidiči vyvarovat právě včasným přezutím pneumatik.

Není žádným tajemstvím, že zimní pneumatiky jsou vyráběny z jiné směsi než letní. Vozidlo na pneumatikách ze zimní směsi má lepší přilnavost na mokrém povrchu a za nízkých teplot. Rozdílný je i jejich vzorek, je hrubší a má jiné drážkování. „Hranice pro použití zimních pneumatik je sedm stupňů Celsia, jakmile teplota klesne pod tuto hranici, je nejvyšší čas přezout,“ řekla mluvčí sokolovské policie Andrea Kávová.
Jak dále pokračovala, policisté žádají řidiče o zvýšenou opatrnost. Lidé často podcení lesknoucí se silnici a mírné sněžení. To se ale může stát osudným.

Pneuservisy hlásí plno, a je třeba se objednat. „Zájem zákazníků je velký. Řidiči volají a objednáme je nejdříve za dva až tři dny. Z vlastních zkušeností mohu říct, že začalo takzvané první kolo, kdy je ještě poměrně příznivé počasí. To druhé vypukne v listopadu, až se citelněji ochladí,“ řekl majitel sokolovského pneuservisu Jan Eliáš. Co se týče cen, ty zůstávají stejné, někde jsou dokonce nižší.
„Ceny pneumatik například na Škodu Felicii jsou stejné jako vloni. Někdy dokonce levnější, protože zákazník si je sežene na internetu,“ dodal Eliáš.
Slábne tak trend kupování ojetých pneumatik, například ze zahraničí. Většina řidičů si koupí nové.

„Pokud hloubka dezénu zimní pneumatiky klesne pod hranici čtyř milimetrů, výrazně se snižuje stabilita vozidla a prodlužuje brzdná dráha. Nutno dodat, že přezout pneumatiky z letních gum na zimní je dobré na všech čtyřech kolech, řidiči se tak vyhnou případnému smyku,“ dodala Kávová.

Řidiči neponechávají nic náhodě i přesto, že v těchto dnech panuje poměrně příznivé počasí.
„Každý den dojíždím za prací do Karlových Varů, tudíž jsem již přezul pneumatiky na zimní. Ojeté nekupuji, už se to finančně nevyplatí. Prodejce mi udělal solidní cenu,“ konstatoval Martin Blanický z Kraslic.