I tady na právě dokončené práce naváže další chystaná rekonstrukce. Tu připravuje loketská radnice, která chce v prostoru před nádražím vybudovat přestupní a parkovací zázemí pro obyvatele i návštěvníky města.

Rekonstrukci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila v říjnu loňského roku a vyžádala si náklady více jak 5,3 milionu korun. Budova dostala novou fasádu, opravená byla i střecha, do níž zatékalo, a dělníci vyměnili všechna okna a dveře. „Jsem rád, že se do opravených nádražních budov postupně daří vracet život,“ poznamenal náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola. „V čelní části budovy jsou umístěny dva byty. V zadní části jsou nově vybudovány klubovny pro junáky a ochránce přírody. Výpravním budovám se tak pomalu navrací jejich původní význam, kdy nebyly pouhou čekárnou na vlak, ale i významným centrem společenského dění,“ říká náměstek Drmola. I v Lokti vyjádřil obavy z případného vandalismu. Jak připustil starosta Zdeněk Bednář, problémy s nenechavci, které láká všechno hezké ničit, ve městě mají veliké. „Není určitě od věci zabývat se i tady na nádraží vybudováním kamerového systému napojeného na policii,“ podotkl starosta.

Průměrná denní frekvence v Lokti je 280 cestujících. Zejména v letních měsících sem vlakem míří velký počet turistů, je dopravním bodem na trase vodáků i cykloturistů, protože městem vede páteřní cyklostezka Ohře. Jak obyvatelé, tak i návštěvníci Lokte uvítají i navazující kroky města, jejichž výsledkem bude vybudování záchytného i rezidenčního parkoviště, která městu tolik chybí. „V současné době je připraven projekt na vybudování záchytného parkoviště od nádražní budovy k pneuservisu. Máme nakoupeny i historické dlažební kostky a rádi bychom začali,“ přiblížil starosta Bednář. V rámci třetí etapy pak město připravuje vybudování rezidenčního parkoviště za kolejemi směrem k řece. Připravovaný projekt předpokládá, že most přes Loučský potok by se současně stal cyklostezkou.

Parkovacích míst by mělo vzniknout zhruba 110, celkové náklady se pohybují kolem 10 milionů. Na první část získalo město dotaci z Místní akční skupiny. „Pokud nebude možné získat další dotace, jsme připraveni do toho jít z vlastního rozpočtu. Pro rozvoj Lokte a zkulturnění celého území je to nezbytně nutné,“ je přesvědčen starosta Bednář.

Loketské nádraží není posledním v kraji, které SŽDC opravila. Nejvýznamnější akcí v regionu stále zůstává oprava výpravní budovy v Sokolově, která by měla skončit v září.

Obloukový most přes Ohři na dálnici D6 je mezi 100 stavbami z České a Slovenské republiky, které v anketě mohou získat titul stavba století,.
Obloukový most přes Ohři může být stavbou století. Uspěje v anketě?