Dosud je tam pro přístup k vlakům nutné projít přímo kolejištěm, což pokulhává nejen z hlediska vzhledu, ale i bezpečnosti. Cestující by po rekonstrukci mohla čekat dvě bezbariérově přístupná nástupiště. K jednomu z nich by příchod zajistily podchody.

„Úpravy by se měly týkat nejen samotného chodovského nádraží, ale i zhlaví ve směru od Karlových Varů a trati až po železniční stanici Nové Sedlo. Upraveny budou vjezdy do stanice a následně vznikne prostor pro vyvýšené ostrůvkové nástupiště. K němu bude následně zřízen přístup mimoúrovňovými podchody. Upraveno bude rovněž vnější nástupiště, obě pak budou přístupná bezbariérově," informoval tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. „Výstavba bude probíhat v několika etapách postupně po dílčích úsecích tak, aby byl po celou dobu výstavby zachován železniční provoz nákladní a osobní dopravy, případně s omezením na nezbytně nutnou dobu," doplnila mluvčí karlovarského krajského úřadu Jana Pavlíková.

Záměr aktuálně na krajském úřadě čeká zjišťovací řízení. Samotná realizace je ovšem v tuto chvíli ještě v nedohlednu. „Pokud by vše pokračovalo ideálně, k zahájení stavby by se mohlo přistoupit v červenci 2015. Skutečnost je ovšem taková, že každý drobný zádrhel může projekt o mnoho měsíců zdržet. Udávaná data je proto nutné považovat jen za orientační," upozornil Ptačinský. Náklady na rekonstrukci by se mohly vyšplhat ke dvaceti milionům korun.