"Jednáme o tom s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). My budeme mít záznamy na starosti a budeme vybírat peníze za překročení rychlosti," uvedla primátorka Andrea Pfeffer Ferklová. Podle ní to ovšem nebude nijak jednoduché, a to nejen časově, ale i finančně.

Tabulku míst, kde se necítí lidi bezpečně, vede už několik let Sokolovská ulice.
Podívejte se na místa, kde se Karlovaráci cítí nejméně bezpečně

Podle ředitele ŘSD Karlovy Vary Lukáše Hnízdila se na zpracování údajů budou podílet hned tři instituce. "A to my, Policie České republiky a magistrát města. Policie bude na systém připojena a záznamy následně přepošle na magistrát," vysvětlil Hnízdil.

Veřejnost po tragických nehodách volá po tom, aby se urychlila stavba D6 a na tomto úseku dostala priorita. Část mezi Karlovými Vary a Olšovými Vraty má přijít na řadu až jako poslední. Podle ředitele Hnízdila ale urychlení není reálné, protože se musí vykoupit potřebné pozemky a dálnice musí projít všemi stavebními a územními procesy. V této věci se tak znovu ozvali obyvatelé Olšových Vrat, Spolek přátel Olšových Vrat, kteří poslali ŘSD už druhý otevřený dopis. "Stále usilujeme o zvýšení bezpečnosti silnice oproti současnému stavu. Ředitelství silnic a dálnic děkujeme za dosavadní opatření, za další nezbytné považujeme řešení frekventovaného výjezdu z Olšových Vrat. Opětovně žádáme o uspíšení výstavby dálnice D6 v tomto úseku," poznamenala Pavlína Maříková, jednatelka spolku, který o součinnost požádal hejtmana Karlovarského kraje Petra Kulhánka a Ladislava Němce, náměstka pro řízení Sekce silniční a veřejné dopravy ministerstva dopravy.

Atletické závody na tuhnickém stadionu. Ilustrační foto.
Město Karlovy Vary chce opravit areál Rudé hvězdy. Pokud získá dotaci

"Samozřejmě, že děláme, co můžeme. Nemáme ale patřičná povolení, a proto stavbu zahájit nemůžeme. Slibujeme, že se budeme snažit, že realizace tohoto úseku půjde jako na drátkách. Reálný termín zahájení stavby ale zatím zůstává rok 2023 či 2024," dodal ředitel Hnízdil.