Ze soutěže vyšlo vítězně družstvo sokolovských dopravních policistů, mezi jednotlivci byl nejlepší plzeňský policista, informovala policejní mluvčí Jolana Číhová. Soutěž mimo jiné ukázala, že zatímco policisté se v řízení provozu procvičují a zdokonalují, řidiči už jejich pokynům mnohdy nerozumí. Křižovatky jsou vybavené semafory nebo se staví kruhové objezdy a stále více řidičů na ně plně spoléhá.

I když v autoškole se učí pokynům policistů rozumět, v praxi je to horší. "Stává se, že policisté proto musejí některé přesně dané pokyny lehce upravit, aby jim řidiči vůbec porozuměli," řekl vedoucí odboru dopravní policie západočeské policejní správy Václav Špíral. K ručnímu řízení křižovatek se policie uchyluje ve výjimečných situacích - při nehodách, objížďkách a podobně.

U policistů, kteří řídili v Horšovském Týně provoz, hodnotila porota jejich vystupování, srozumitelnost pokynů, plynulost dopravy, ústroj i to, zda například preferují chodce. Důležitou součástí hodnocení asi desetiminutové ukázky řízení křižovatky byl i estetický dojem, doplnil vrchní komisař dopravní policie západočeské správy Patrik Topič.

V západních Čechách je podle Špírala na 350 dopravních policistů. Do soutěže se zapojila tříčlenná družstva ze všech okresů, ze dvou dálničních oddělení a z krajské správy. Dva policisté plnili úkoly, třetí člen týmu byl velitel. Za sokolovskými policisty skončilo družstvo karlovarských a plzeňských dopraváků. Vítězný Lukáš Kadlec z Plzně porazil sokolovského kolegu Petra Lohra a karlovarského policistu Patrika Pecha. Soutěž, která se v republice koná už jen na Královéhradecku, by se měla na západě Čech pravidelně opakovat. Policejní prezidium zvažuje, že by se mohly konat po celé zemi.