Získávat nové obchodní kontakty a pronikat na zahraniční trh se daří porcelánce Leander z Louček. A to nejen v Evropě, ale i ve vzdálenějších zemích. Tam se snaží zákazníky přesvědčit, že cena, za kterou zboží nabízí, odpovídá slibované kvalitě. A právě taková strategie se české výrobně vyplácí.

„V současné době dodáváme převážně do zahraničí. Na trhu nabízíme kvalitní a drahé dekorace s náročnými tvary, kterým nedokáží čínské firmy konkurovat. Před třemi lety to ale vypadalo zcela jinak, situace byla skutečně svízelná. Nám se však podařilo obchod znovu dobře nastartovat,“ přiznal obchodní ředitel Leanderu Loučky Zdeněk Bednář. „Zhruba před pěti lety nás chtěla konkurence kopírovat ve tvarech a dekoraci. Její provedení a kvalita však byly hodně špatné,“ doplnil ředitel.

Největší objem zakázek dnes Leander vyřizuje s ruskými zákazníky.
„Kromě toho prodáváme v dynamicky se rozvíjejícím Kazachstánu a Ázerbajdžánu. Dále pak v USA a Spojených arabských emirátech,“ vyjmenoval Bednář. Tím výčet exotických zemí nekončí. Nové obchodní strategie firma vytváří v Brazílii, Kolumbii či Argentině.
„Objevili jsme se také na výstavě v Japonsku,“ podotkl ředitel s tím, že české výrobky se postupně vracejí na Kanárské ostrovy a do Španělska.

Leander neopomíjí ani tuzemský trh.
„Lidé tu opět mají zájem o naše zboží. Raději sáhnou po dražším výrobku, než aby si koupili něco nekvalitního. Chtějí prostě věc, která je zdravotně nezávadná a vydrží,“ prohlásil ředitel.

A jaký nyní panuje trend? Zájem je především o sonáty, tenkostěnný porcelán, tradiční, ale i modernější tvary. „Na odbyt jdou nyní také velké hrnky o objemu 0,5 a 0,6 litru,“ dodal Bednář.