Ze zkušeností servisů dále vyplývá, že řidiči zodpovědně přezouvají do letní obuvi pravidelně. „Tendence je taková, že starší zimní gumy řidiči většinou dojíždějí na doraz. Jinak bývají poctiví a přezouvají dvakrát ročně, jak by se správně mělo," informoval Roman Matoušek, majitel Auto-Matoušek Svatava.

Pravidelné přezouvání je prevencí od zbytečně rychlého opotřebení pneumatik. Stačí mělčí dezén, než ukládá zákon, a řidiče to může stát zbytečný obnos. „Od 1. dubna není řidič, který bude mít na vozidle zimní pneumatiky, postižitelný, ale musíme takovéto řidiče upozornit na to, že zimní pneumatika má v letním období jiné jízdní vlastnosti a rychleji se sjíždí. Proto to nedoporučujeme. Pneumatika musí mít minimálně 1,6 milimetru hloubky dezénu dezénových drážek," uvedla policejní mluvčí Zuzana Týřová.

Potěšující může být, že ceny letních pneumatik za uplynulý rok klesly, a to až o 4,2 procenta. „Letní pneumatiky jsou aktuálně nejlevnější za uplynulých 12 měsíců. Zatímco loni v březnu představovala průměrná cena pneumatik všech rozměrů 3 089 korun, letos je to o 131 Kč méně. Ukázaly to výsledky měření aplikace Karsa Monitor, která srovnává ceny zboží v e-shopech. Cenu pneumatik může ovlivnit propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna," dodal Michal Ježek, ředitel Karsa Technologies.

Tradiční ´honění´ na poslední chvíli ovšem tentokrát více méně odpadá. „Přezouvání do letních gum bývá většinou časově více rozbředlé. Důvodem může být právě dojíždění starších zimáků a také pohodlnost," dodal mechanik Matoušek.