Přestavba pavilonu F sokolovské nemocnice na moderní stravovací provoz je zhruba v polovině. Rekonstrukce by měla trvat do konce ledna. Prvního jídla z nové kuchyně a jídelny se pak pacienti i zaměstnanci dočkají zhruba o měsíc později. Informuje o tom Sokolovská uhelná na svých internetových stránkách.
„Termín předání stavby byl po dohodě s investorem stanoven na závěr ledna,” potvrdil na webu Miroslav Oršula, jednatel společnosti SUAS - stavební. V současné době jsou v objektu již kompletně dokončeny bourací práce, které nakonec dosáhly výrazně většího objemu, než se původně počítalo. „Po odstranění krytin a povrchů se totiž zjistilo, že stávající podlahy jsou v nevyhovujícím stavu,” popisuje práce šéf stavební firmy. Bylo proto nutné jejich kompletní vybourání v obou patrech. „V současné době je situace na stavbě taková, že jsou již nově vybetonované stropy ve druhém nadzemním podlaží,” vypočítává Oršula.
Složitější je naopak v prvním nadzemním podlaží, kde byly vybourány podlahy až na podkladní vrstvy. Zde firma v uplynulých dnech dokončila hydroizolace a pokročila k betonáži. „Jinak je zde ale kompletní připravenost na montáž technologií, počínaje rozvody elektřiny a konče vzduchotechnikou,” shrnuje práce v interiéru jednatel.
Ačkoliv hlavní změny se dějí především uvnitř pavilonu F, naplno se pracuje také v exteriéru. „Budova z 80 procent získala novou polyuretanovou krytinu střechy a fasádu severní stěny a pracuje se také na zateplení spojovacího krčku mezi budovou a výtahy vedoucími ke spojovacím chodbám mezi pavilony nemocnice,” dodává Oršula.
Po osazení technologie vyvařovny se zpět vrátí také personál nemocniční kuchyně a její dietní sestry. Ty v současné době připravují pacientům jídlo podle jednotlivých diagnóz a dietních plánů v centrální vyvařovně firmy Sokorest ve Vintířově. Firma jim zde poskytuje kompletní zázemí a potřebné vybavení kuchyně do doby, než stavba skončí.
Lidé, kteří nemocnici navštěvují, si stavby všímají. Zejména motoristé, kteří byli zvyklí u budovy parkovat. Nyní je to však kvůli rekonstrukci značně omezené. Pohybuje se zde totiž stavební technika. „Je opravdu jen zázrak, když se mi podaří v areálu zaparkovat. Doufám, že se to brzy zlepší,“ reagovala řidička Denisa.
V listopadu nemocnice zahájila dotazníkové šetření mezi svými klienty, aby zjistila jejich míru spokojenosti s úrovní kvality a bezpečí poskytovaných služeb. Výsledky šetření mají zdravotnickému zařízení sloužit jako motivace při dalším vylepšování a odstraňování nedostatků.
„Já jsem byla s péčí a přístupem personálu velice spokojená. Co se týče jídla, tak to bych označila za typicky nemocniční. Když jsem požádala o bílou kávu pro svoji nemocnou dcerku, tak se mi sestřičky omlouvaly, že mi mohou nabídnout pouze čaj. Větší výběr prý bude až po dokončení jídelny,“ svěřila se maminka Jitka, která v nemocnici pobývala společně se svou dcerou.