Ti mohou při pohledu na mega, ultra levnou pračku, televizi nebo při pohledu na kulturní pozvánky všeho druhu zavinit dopravní nehodu. Město oponuje, že jeho organizace má z reklam příjem, a tak se nic měnit nebude.

Lidé se obracejí se svými stížnostmi na vedení sokolovské radnice. „Ve městě je rozšířen jeden nešvar. A to vylepování reklam lákajících lidi na zázračné slevy zboží všeho druhu. Vadí mi umísťování reklamních poutačů na sloupy veřejného osvětlení podél silnic. Řidiči se mají věnovat řízení vozidla,“ obrátil se na město jeden z řidičů.

Podle něj je i bez reklam město plné dopravního značení. Obzvláště by se to prý mohlo vymstít u škol nebo školek, kde by mohlo dojít k tragédii. „Určitě vaší pozornosti neuniklo, že i kolem dálnic mizí reklamní poutače. Chci věřit, že i vaším zájmem je hezké, čisté a bezpečné město bez poutačů, zaneřáděných sloupů osvětlení,“ dodal.

A co na to město, jehož příspěvkové organizaci sloupy veřejného osvětlení patří?

„Musím otevřeně přiznat, že pronájem veřejného osvětlení za účelem reklamy je pro město přínosem, a to hned ze dvou pohledů. Prvním je vylepšení hospodaření společnosti SOTES za pronájem sloupů. Tím druhým je informovanost obyvatel našeho města o konání kulturních a sportovních akcí,“ říká starosta Sokolova Jan Picka.

To podle něj platí v případě, že takzvané lampostery využívá jedna z organizací patřící pod město Sokolov. Nejčastěji se jedná o MDK v Sokolově. „Umím si představit, že využitelnost těchto sloupů by se vztahovala primárně na druhý případ, tj. využití našimi organizacemi, nicméně chápu také majitele sloupů, tedy společnost SOTES, že chce docílit co možná nejlepších ekonomických výsledků, a to i za cenu mnohdy neestetické reklamy,“ dodal Picka.