Z vedení firmy se totiž chystá odejít její majitel Jiří Hrůza, který v ní působí už 47 let, coby ředitel pak 35 let. „Firma je nyní zainvestovaná a stabilizovaná. Začneme v horizontu příštích let shánět strategického partnera,“ řekl včera Hrůza.

Firmu se prodat nechystá. Nový partner by měl pokračovat v rozjeté práci a posunout strojírenskou firmu, která z 90 procent vyváží své produkty do zahraničí, zase o krok dál. „Za posledních deset let jsme do modernizace výroby a zázemí firmy investovali okolo 100 milionů korun,“ poukázal ředitel. Mezi masivní investice patří například nákup lakovacích a odmašťovacích boxů, portálových jeřábů, ohraňovacího lisu, portálové frézy, tryskacího boxu, CNC soustruhů atd. „Kromě toho jsme po kompletní renovaci druhé výrobní haly včetně přístupových komunikací a dalších částí areálu,“ zmínil ředitel.

Rotas se profiluje jako zákaznicky zaměřená strojírna vyrábějící na zakázku. Pochlubit se může například výrobou olejových van a základních rámů pro lodní motory. Ty vyrábí už přes dvacet let. Dodal už také stovky strojů pro linky na zpracování svitků ocelových i hliníkových plechů. Zajímavé jsou také dodávky pro výrobní závody koncernu Airbus pro transport částí letadel nebo jejich lakování. Roční obrat firmy je okolo 150 milionů korun. Své výrobky nejčastěji vyváží do Německa (60 %), Francie, Velké Británie, Švýcarska nebo například Lucemburska, kde má firma jediného zákazníka, a přesto tam míří až 20 procent produkce. Průměrný plat činí v Rotasu 28 tisíc korun. Mzdy jsou tedy zhruba o 15 procent nad celokrajským průměrem. I Rotas tíží situace na trhu práce, kdy chybí například obráběči, svářeči nebo technologové. Lákat se je snaží právě na moderní zázemí, vyšší platy, ale i další bonusy. Firma chce nyní například koupit mikrobusy, kterými by zaměstnance z okolí svážela. „Úzce spolupracujeme se školami v kraji, kde si vychováváme budoucí pracovníky.“