Město koupilo od Českých drah tři nemovitosti, které nádražáci již nevyužívali. Nabídková cena byla 2,187 milionu korun. Původně chtělo město dva objekty zbourat a jeden si nechat. Umístit by do něj mohlo některou z neziskových organizací. Po zevrubné prohlídce stavu objektů však vedení města zavelelo jednoznačně: Zbourat! Místo se poté nechá upravit a osázet zelení, a výrazně tak prokoukne.

„Koupili jsme tři objekty za více než dva miliony korun. Byli jsme se tam podívat a zjistili, že oprava by byla nákladná. Proto jsme se vrátili k původnímu záměru. Vytvořit travnatou plochu a celkově zlepšit vzhled nádraží jak pro místní, tak cestující, kteří do města přijíždí," řekl starosta Sokolova Jan Picka.

S Českými drahami Sokolov jedná o odkoupení i dalších budov a pozemků směrem na Karlovy Vary, k vlakovému depu. Na opačnou stranu, směr Cheb, ostudu nádraží nedělá. Je zde nový dopravní terminál včetně opravené hlavní budovy , takzvané věže. Prostranství zdobí zeleň, koleje jsou oddělené prosklenou stěnou. Před nádražím je nově vybudované parkoviště. Polovina září novotou, druhá půlka straší. Demolice má, podle odhadů vedení města, stát zhruba tři miliony korun.

Naději na rekonstrukci má i samotná hlavní budova nádraží. Majetek Českých drah (ČD) se má totiž převádět na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Záměr však musí posvětit Evropská komise. Pokud se tak stane, je SŽDC připravena jednat s městem. Podle svých slov chce správa rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb s nimi spojených.

„S vlastníkem budovy jedná město již léta. Po případném prodeji budovy na SŽDC bychom mohli být jedni z prvních, kdo bude mít opravené nádraží. Naší výhodou jsou již nové perony. Projekt existuje," potvrdil Picka.

„V posledních letech ČD prováděly jen minimální údržbu a opravy. Počítáme proto s tím, že náklady u nás budou v prvních letech vyšší, po převzetí odhadujeme 1,2 miliardy korun. Průměrně to vychází 1,2 milionu korun na stanici za rok," vyčíslil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Jasným cílem je podle něj dlouhodobě zlepšit technický stav železničních stanic, rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb.