Výrazné dopravní omezení s sebou přinese právě započatá výstavba dalšího úseku rychlostní silnice R6 mezi Sokolovem a Novým Sedlem. Kvůli plánované rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu budou muset auta jedoucí od Chebu jezdit přes Sokolov. Trasa z Karlových Varů bude otevřená pro jednosměrný provoz. Už dnes zaznívají názory, že stavba způsobí nemalé dopravní komplikace. Jak moc, to ale ukáže až realita.
„Jelikož se tento úsek bude dělat za provozu, tak jistě nastane řada problémů, které budeme muset řešit. Já věřím, že uděláme všechno pro to, abychom konečný termín, který jsme stanovili – září roku 2011, splnili v kvalitě, jaká se od nás očekává,“ prohlásil na čtvrtečním zahájení stavby ředitel odštěpného závodu České Budějovice Strabag Vladimír Boršek.

Původně se uvažovalo, že by se most u Transmotelu rekonstruoval za plného provozu. „Díky projektantovi i policii se ale podařilo přesvědčit okolní obce, jako je Sokolov či Březová, že přes most nakonec povede jednosměrný provoz. K tomu bych rád řekl, že se zde bude pracovat ve čtyřicetimetrové výšce, takže to určitě bude dost složité, a kdybychom vše dělali za plného provozu, tak bychom se nevyhnuli kritickým okamžikům,“ zdůraznil Radomil Havrda z karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Navržená objížďka povede hlavně přes Sokolov. Ovlivní ale i další obce. Směrem od Chebu totiž doprava zahne u Černého Mlýna do Citic, tudy dál na jižní lom a do Sokolova. Od světelné křižovatky v ulici Kraslické pak auta pojedou na severní obchvat. Na hlavní trasu se opět napojí u Louček.
„S dotčenými obcemi jsme jednali. Šly do toho za podmínek, že se pak dočkají úprav a zesílení svých silnic. Samozřejmě lze očekávat, že budou mít problémy se svými občany, kteří budou nadávat, že se zvýšil provoz,“ zmínil Havrda.

„Já si myslím, že všichni obyvatelé Sokolova si přejí, aby konečně silnice R6, alespoň mezi Karlovými Vary a Chebem, už byla hotová. Na druhou stranu, po dobu dvou let se to velmi negativně projeví na životě v našem městě, ať už zvýšenou dopravou nebo stavební činností. Z hlediska Sokolova nám ta hlavní komplikace bude dána, že jeden směr bude muset vést přes okraj města, tak aby skutečně nehrozilo nebezpečí při rekonstrukci onoho mostu,“ sdělil starosta Sokolova Karel Jakobec.

Řada lidí si klade otázku, jestli zvýšený provoz opravdu může zahltit ulice Sokolova. „Budeme dělat všechno pro to, aby se tak nestalo. Připravují se taková dopravní opatření, včetně zajištění průjezdnosti křižovatek, aby se tomu předešlo,“ uvedl Miroslav Živnůstek z dopravního inspektorátu sokolovské policie. Na ulici Kraslické se má například upravovat křižovatka, aby i ty největší nákladní soupravy mohly bez problémů najet na obchvat Sokolova.Částečná uzavírka se chystá na konec října letošního roku a potrvá zhruba jeden a půl roku. Už dnes ale někteří motoristé raději zamíří do Sokolova, než by jeli po I/6 kolem stavebního ruchu. Vadí jim totiž nánosy nečistot, které se dostávají na silnici.

„Stačí, když tudy jednou projedu, a mám auto zaneřáděné špínou, jako bych s ním jezdil čtrnáct dní. Pak mě v Německu zastaví policisté, protože vidí, že mám špinavá světla. Ona to není levná záležitost, dávat auto neustále do myčky, jedno takové mytí kamionu totiž stojí tisíc korun. A zaplatí mi to snad někdo?“ zlobil se řidič kamionu Vratislav Kupilík.

Odborníci očekávají, že po dokončení R6 bude cestování z Karlových Varů do Chebu mnohem bezpečnější.
„Komunikace bude přehlednější. Když to řeknu laicky, tak se v podstatě narovná. Doprava bude určitě plynulejší,“ přeje si Živnůstek.