Mrazy, které začaly o víkendu, vlekařům přejí. Museli nejprve počkat, až promrzne zem. „Teploty se pohybují kolem minus šesti stupňů Celsia, takže zasněžovat lze celkem bez problémů. Ještě příznivější to bude, až se ještě více ochladí voda, kterou na výrobu umělého sněhu čerpáme,“ řekl mluvčí Sdružení Ski–Bublava Jiří Lhota. Pokud podle jeho slov mrazy vydrží, otevře skiareál dveře poprvé v sobotu.

Ostatní provozovatelé vleků na Kraslicku, ve Stříbrné a Kraslicích, netrpělivě čekají na přírodní sníh, neboť zasněžovacím systémem nedisponují. „Vše je nicméně na spuštění sezony připraveno,“ řekl provozovatel kotvy Lišák ve Stříbrné Jan Izák.

Vlekaři na Kraslicku včera potvrdili, že i přes uplynulé slabší zimní sezony a další investice do rozvoje zimních areálů se nezmění ceny permanentek. Vleky Krajka a Saporo v Kraslicích tak zachovají za celodenní lyžování dospělý zaplatí 180 a dítě 130 korun. Za polodenní 120 a 100 korun. Beze změn je i ceník v horské Bublavě. Celodenní jízdenka stojí 320 pro dospělého a 230 pro dítě do 140 cm. Čtyřhodinová jízdenka pak stojí 230 a 170 korun.

Změna nastane ve Stříbrné se zavedením turniketů. Za sjíždění svahu po celý den zaplatí lyžař 230 a dítě 170 korun. Například hodinová permanentka vyjde na 100 a 70 korun.

Na lyžaře čekají na horách novinky

Nový odbavovací systém, půjčovna nebo například rozšířené sjezdovky. To vše čeká na lyžaře, kteří letos vyrazí sjíždět hory na Kraslicko. Už poprvé budou moci novinky otestovat vyznavači zimních sportů v sobotu v Bublavě, kde sněhová děla vyrábí technický sníh.

Zásadní novinkou je nová, moderní půjčovna lyžařské výbavy pod sjezdovkou. Deník o tom již informoval. Novinku přímo na svahu pak lyžaři poznají, pokud se vydají takzvanou Lesní cestou. Tu totiž vlekaři rozšířili. „Je to nyní plnohodnotná sjezdová trať,“ uvedl bublavský vlekař Jiří Lhota s tím, že rozšíření souvisí s plánovanou výstavbou sedačkové lanovky, která by měla propojit Bublavu se Stříbrnou. Tam má vzniknout nová sjezdovka dlouhá téměř kilometr. „Realizace stále závisí na zajištění finančních zdrojů,“ poznamenal Lhota.

Změny zaregistrují i lyžaři ve Stříbrné. A to hned při příchodu do areálu. Stříbrnský Lišák totiž zavádí odbavovací systém pomoci turniketů. Zásadní proměnou pak prošel samotný vlek, u kterého bylo nutné repasovat pohon. Lišák tak má nyní nejmodernější zařízení.

Vlekaři také upravili nejprudší svah. „Terénními úpravami jsme ho udělali mnohem atraktivnější,“ poznamenal Jan Izák, provozovatel tamního skiareálu.