Sokolovsko/ Hranicí přezouvání sezónních pneumatik je 7°C. Pod touto hranicí letní pneumatiky tuhnou a ztrácí přilnavost k vozovce. Tak se zvyšuje riziko nehody. Pokud tedy denní teploty klesnou pod 7°C, nastává pro motoristu ten pravý čas přezout na zimní pneumatiky.


„Řidiči začnou nejvíc jezdit tehdy, až napadne první sníh. Až do středy máme plně obsazeno,“ uvedl majitel svatavského pneuservisu Miroslav Volf. Ten zároveň nedoporučuje, aby si řidiči měnili kola doma sami. Podle něj si lidé mohou heverem poškodit auto. „Ve výbavě auta jsou hevery kovové a ty mohou auto poškodit. Jinak není problém. Pokud je někdo šikovný, tak si poradí a auto přezuje,“ tvrdí Volf.


Na jaře je hranice pro výměnu pneumatik stejná, pokud celodenní teploty dlouhodobě stoupnou nad 7°C. Dlouhodobě proto, že řidiči musí počítat s možností jarních mrazíků, což trvá zpravidla až do druhé poloviny dubna. Letní pneumatiky jsou vyrobeny oproti zimním z tužších směsí a dovolují o něco tišší, úspornější a sportovnější jízdu.


Že je nejvyšší čas myslet na zlepšení jízdních schopností svého vozidla, si v těchto dnech uvědomují motoristé na řadě míst regionu. Například v Horním Slavkově už musela do ulic vyrazit těžká technika, aby vozovky zbavila sněhu a námrazy. „U nás vyjíždělo jedno vozidlo, které nejen odhrnovalo sníh, ale také sypalo sůl ve zvlášť kritických lokalitách,“ uvedl ředitel Technických služeb v Horním Slavkově Antonín Horn.