Většího komfortu a hlavně bezpečnějšího nastupování se dočkají cestující na vlakovém nádraží v Sokolově.
Už v březnu totiž odstartuje rozsáhlá přestavba nástupiště a kolejiště, jejíž součástí bude mimo jiné vybudování podchodu a výtahu pro osoby se sníženou pohyblivostí. Ten se má navíc stát podzemní spojnicí s městskou částí Šenvert.
Novinkou bude i jednostranné, sto metrů dlouhé nástupiště pro cestující ve směru na Kraslice.
„Podstatnou změnou bude vytvoření ostrovního nástupiště s výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Lidé tak do vlaku nastoupí mnohem pohodlněji než doposud,“ uvedl náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Miroslav Konečný.
„To ale není všechno. Projekt je zaměřený také na celkové zjednodušení kolejiště, což docílíme zrušením řady výhybek,“ pokračoval Konečný. Současně poznamenal, že úprava kolejí navíc umožní zvýšení rychlosti vlaků, které budou stanicí pouze projíždět. „Nově to bude až 80 kilometrů v hodině,“ konkretizoval náměstek.
Mimo rekonstrukci hlavních kolejí dojde také na opravu železničního mostu přes Svatavu a zavedení dálkového ovládání stanice v Citicích.
„Modernizace sokolovského nádraží je velmi důležitý projekt, protože umožní zavedení pravostranného provozu v celém traťovém úseku až do Chebu. Navíc nynější úroveň stanice neodpovídá důležitosti Sokolova jako významného dopravního centra nejen osobní, ale také nákladní dopravy,“ poznamenal zástupce zhotovitele stavby Ondřej Novák ze společnosti Viamont DSP. „Přestavba je navržená tak, že ji budeme moci uskutečnit za plného provozu. Navíc jsem přesvědčený, že termín dokončení, který je v srpnu příštího roku, pohodlně stihneme,“ prohlásil Novák.
A co si o projektu myslí sami cestující? „Určitě je to zapotřebí. Au sokolovského nádraží obzvlášť. Za dobrý nápad také považuji vybudování podchodu na Šenvert,“ řekl František Neupauer z Habartova.
Celkové náklady modernizace jsou vyčíslené na 533 milionů korun. Ty na projekt uvolnil Státní fond dopravní infrastruktury. Finančně se ale zapojí i město, a to příspěvkem ve výši 9 milionů korun. Peníze jsou určené právě na výstavbu podchodu na Šenvert.
„Jsme připraveni na výtky nespokojených lidí, kteří budou poukazovat na to, že se jim po lávce přes kolejiště chodilo lépe a nyní budou muset chodit dolů a pak zase nahoru. Já si ale myslím, že to bylo dobré rozhodnutí,“ podotkl starosta Sokolova Karel Jakobec.
„Že stojíme u zahájení této stavby, je obrovský úspěch. Když jsem před čtyřmi lety mluvil o spolupráci s drahami, tak jsem bylmnohýmizrazován, že je to pouhé plýtvání energií. Dnes jsem ale velice překvapený, na jaké je to úrovni,“ doplnil starosta.