Priority si můžeme stanovit, jaké chceme, a také to děláme. Přijdou však na řadu nečekané nabídky či situace, na které prostě musíme reagovat neprodleně, a to hned z několika důvodů. Takto reaguje vedení města Sokolov na připomínky některých občanů, kteří tvrdí, že město jen čeká na dotace a nemá stanovené priority. Jako příklad uvádí vedení radnice prodej domků u vlakového nádraží. Zde město čekalo na souhlas Českých drah. Ten přišel a město musí rychle jednat. Chce předejít tomu, aby vybydlené domky skoupil nějaký spekulant a zřídil v nich například byty či ubytovnu. To by v této lokalitě jen zhoršilo stávající situaci.

„Do podobných věcí musíme prostě jít, aby nemovitosti nekoupil někdo jiný a nedělal tam věci, které se městu nelíbí. Vybydlené domky, které dělají městu ostudu a vidí je každý, kdo přijíždí do Sokolova vlakem, chceme srovnat se zemí. Na místě chceme poté vybudovat park se zelení, prostor pro podnikatele či zázemí pro dopravní terminál," řekl starosta Sokolova Jan Picka.

Město koupilo od Českých drah tři nemovitosti, které nádražáci již nevyužívali. Nabídková cena byla 2,187 milionu korun. Původně chtělo město dva objekty zbourat a jeden si nechat. Umístit by do něj mohlo některou z neziskových organizací. Po zevrubné prohlídce stavu objektů však vedení města zavelelo jednoznačně: Zbourat!

S Českými drahami Sokolov jedná o odkoupení i dalších budov a pozemků směrem na Karlovy Vary, k vlakovému depu. Na opačnou stranu, směr Cheb, ostudu nádraží nedělá. Je zde nový dopravní terminál včetně opravené hlavní budovy, takzvané věže. Prostranství zdobí zeleň, koleje jsou oddělené prosklenou stěnou. Před nádražím je nově vybudované parkoviště. Polovina září novotou, druhá půlka straší. Demolice má, podle odhadů vedení města, stát zhruba tři miliony korun.

Naději na rekonstrukci má i samotná hlavní budova nádraží. „S vlastníkem budovy jedná město již léta. Po prodeji budovy, kterou České dráhy převedly na Správu dopravní železniční cesty, bychom mohli být jedni z prvních, kdo bude mít opravené nádraží. Naší výhodou jsou již nové perony. Projekt existuje," potvrdil Picka.

„V posledních letech ČD prováděly jen minimální údržbu a opravy. Počítáme proto s tím, že náklady u nás budou v prvních letech vyšší, po převzetí odhadujeme 1,2 miliardy korun. Průměrně to vychází 1,2 milionu korun na stanici za rok," vyčíslil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Jasným cílem je podle něj dlouhodobě zlepšit technický stav železničních stanic a rozšířit možnosti využití budov.