Stát totiž stavbu zaplatí z fondů na následky zahlazování důlní těžby. Jako neuznatelné náklady však vyřadil ze zakázky veřejné osvětlení a kamerový systém. Město Sokolov se rozhodlo je zaplatit ze svého.

„Veřejné osvětlení a kamery jdou za námi jako městem. Vše ostatní zaplatí stát. Rada města schválila zadávací podmínky a my jako město jsme připraveni. Kdy Ministerstvo financí vyhlásí soutěž, nevíme,“ potvrdila místostarostka Sokolova Renata Oulehlová.

Ze všech mostů a můstků, kterých je v Sokolově mnoho, je Krejcarová lávka v nejhorším stavu. Město ji dokonce jeden čas muselo zcela uzavřít, a to kvůli bezpečnosti. Po zajištění nezbytných prací je opět otevřená, ale město do jejího zabezpečení neustále investuje desítky tisíc.

„Dlouhodobě chceme lávku kompletně opravit či postavit novou. Původní projekt však hovořil o velmi vysoké částce, zhruba 70 milionů korun. Došlo proto k přepracování projektu, kde se hovoří o částce 40 až 50 milionů korun,“ říká starosta Sokolova Jan Picka.

Krejcarová lávka je spojnicí s Jižním lomem, kde má město své záměry. Již v současné době jde o jednu z rekreačních oblastí, která propojuje vodácké tábořiště, park, meandr řeky Ohře, závod Bahňák a na druhém břehu Staré náměstí. Její název je odvozen z minulosti, kdy se za přecházení vybíraly krejcary.