Roční trest odnětí svobody s dvouletou podmínkou a dva roky zákazu činnosti vyměřil za ublížení na zdraví technikovi a jednateli státní technické kontroly Tekoso v Sokolově Janu Hoťkovi Okresní soud v Sokolově. Stanici technické kontroly navíc hrozí odebrání licence.

Hotěk v červenci roku 2007 označil auto Ford Fiesta za technicky způsobilé. Po ujetí jen několika desítek kilometrů se mu ale utrhla zkorodovaná zadní náprava. Auto se tehdy stalo neovladatelným. Při nehodě se jedna žena těžce zranila, další dvě utrpěly lehká zranění.

Hoťkův advokát se proti výroku samosoudce okresního soudu Víta Kasla odvolal ke Krajskému soudu v Plzni. Líčení ale bylo v úterý odročeno. „Bude pokračovat na začátku dubna kvůli výslechu dalšího svědka,“ řekla mluvčí krajského soudu Alexandra Vaňková. Připustila, že by již mohl padnout konečný verdikt.

Osudná nehoda se stala v září 2007. Auto řídila Dana Ženíšková z Kraslic, která si vůz koupila s novou technickou kontrolou. Náprava jí upadla po ujetí asi 200 kilometrů. „Jeli jsme se známými z návštěvy. Nevím, co se najednou s autem dělo. Volant nereagoval a my znenadání sjeli ze silnice a narazili do stromu. Ještě že jsme nejeli v zatáčkách. To bychom nemuseli přežít,“ řekla Ženíšková. V technickém protokolu přitom technik uvedl pouze lehké závady. To bylo podle soudního znalce Bohumila Hájka chybou. „Dvě stě kilometrů ujelo auto za pouhé dva měsíce. Náprava byla zkorodovaná a visela na milimetrovém profilu. Za tak krátkou dobu by nezrezla,“ uvedl Málek.

Deník se pokusil Hoťka kontaktovat. Marně. Podle samotných pracovníků STK Tekoso se však na technické kontrole moc neobjevuje. „Občas přijde. Nemáme na něj ani kontakt,“ řekla jedna ze zaměstnankyň. Hotěk se již před časem bránil, že pokud auto prošlo bez problémů technickou kontrolou, muselo být v pořádku.

STK Tekoso v Sokolově dokonce hrozí ztráta licence. Krajský úřad v Karlových Varech už rozhodl o jejím odebrání. „Teď se čeká ještě na vyjádření Ministerstva dopravy,“ sdělila mluvčí kraje Andrea Bocková.

Podle mluvčího Ministerstva dopravy Martina Kupky je správní řízení takřka u konce. „Jeho závěr ale zatím nelze zveřejnit. Nejprve ho musíme oznámit státní technické kontrole,“ řekl Kupka. Zda STK bude muset licenci odevzdat, bude jasné do konce dubna. Kupka uvedl, že tak závažný případ, jako se stal v Sokolově, Ministerstvo dopravy v republice nepamatuje. Zároveň uvedl, že pochybení při technických kontrolách ubývá díky zavedení jednotného informačního systému, který shromažďuje data o vozech. „Díky tomu je celá agenda pod drobnohledem,“ doplnil mluvčí.