Největší obnovu vozového parku autobusů ve své historii provedla společnost Autobusy Karlovy Vary, která zajišťuje městskou a linkovou přepravu cestujících po celém Karlovarském kraji. V posledních dvou letech investoval dopravce do výměny autobusů částku přesahující čtvrt miliardy korun. Za peníze se jich podařilo nakoupit přes třicet. Podle ředitele společnosti Zdeňka Suchana se tak podařilo snížit stáří vozů na osm let.

V Sokolově a Chebu se navíc podle něj mohou do několika let těšit cestující v městské hromadné dopravě na zajištění úplné nízkopodlažnosti. „Do systému městské dopravy v Sokolově a Chebu nakupujeme již několik let pouze nízkopodlažní městské autobusy. Jejich průměrné stáří je necelých sedm let. Plnou nízkopodlažnost v obou městech chceme zajistit do roku 2013,“ doplnil Suchan.

Obnovu vozového parku vnímají lidé v Sokolově vesměs pozitivně. Poukazují však na přeplněné autobusy v odpoledních hodinách. „Je pravda, že cestování městskou hromadnou dopravou se hodně zlepšilo. Nízkopodlažní autobusy jsou opravdu pohodlné. I v nich je ale katastrofa cestovat ve všedních dnech například kolem třetí hodiny odpoledne. V tuto dobu by jich mohlo jezdit víc. Na některých zastávkách se do nich lidé ani nedostanou,“ poukazuje například Věra Kulíčková ze Sokolova.

Podle ředitelky sokolovské Agentury osobní asistence Dany Janurové mají špatné spojení jejich klienti dojíždějící z Březové.
Agentura sídlí v Háječku nedaleko hřbitova a Březovští musejí přestupovat v rámci takzvaného dopravního uzlu na zastávce u sokolovského autobusového nádraží. „Tito lidé tedy musejí platit při přestupu ještě jednou. Pro naše klienty to znamená finanční zátěž,“ upozornila Janurová.
Tyto podněty od občanů zaznamenává i starosta Březové Miroslav Bouda. Občané podle něj chtějí přímý autobus z Březové na sokolovské sídliště Michal, kde se nachází množství supermarketů. „O takových spojích budeme v letošním roce jednat s dopravcem. Záleží na finančních požadavcích. Na takzvanou ztrátovost dopravy již v současné době vynakládáme z městského rozpočtu nemalé finanční prostředky,“ říká Bouda.

Také v letošním roce počítá dopravce s obnovou autobusů. Určitě by jich na linkách mělo přibýt devět. „O možnosti větší obnovy bude rozhodnuto ve druhém pololetí podle vývoje celkové hospodářské situace,“ doplnil Suchan.