Překvapivě jsou v Sokolově pro, přitom nedávno tu samou žádost sousedního Lokte zamítli. Pro Sokolov to znamená navýšení správní agendy a přijetí nového zaměstnance. Přesto by do toho šel.

„Většina radních byla pro,“ potvrdil místostarosta Sokolova Jan Picka. Zároveň zdůrazňuje, že Sokolov by byl pouze administrátorem. V jakých místech se bude měřit a nastavení limitu rychlosti, od kterého budou řidiči platit pokutu, je v kompetenci obce či města, kde radary budou.

Souhlas sokolovských radních však neznamená, že radary ve Starém Sedle budou. Poslední slovo bude mít Policie České republiky. Mělo by jít o úsekové měření jako v Sokolově, ve kterém vybrali za rok zhruba půl milionu korun. „Radary zafungovaly, podařilo se omezit počet řidičů, kteří překračovali rychlost. Při nastavení limitu pro měření rychlosti jsme velmi benevolentní. A pokud mluvím sama za sebe, myslím si, že měření rychlosti je věc Policie České republiky,“ řekla starostka Sokolova Renata Oulehlová.

Pomoci s měřením rychlosti chtěli i v Lokti a v Horním Slavkově. Sokolov odmítl s tím, že na to nemají kapacitně. Pokud požádají znovu, bude se jejich žádostí vedení města opět zabývat.

„Žádali jsme o spolupráci při měření rychlosti, protože zde máme dva nebezpečné úseky. Jsme tranzitním městem pro osobní i nákladní dopravu. Jde nám zejména o ulici Nádražní a lokalitu zvanou Údolí. V té nejsou bohužel ani chodníky. I v tomto případě spolupracujeme se státní policií, ale režim není dostačující,“ řekl starosta Lokte Petr Adamec.

V Sokolově také zdůrazňují, že dělat podobné věci jen pro finanční zisk nechtějí. „Podobný argument nebereme. Jsme rádi, že jsme si prosadili měření dvou nebezpečných úseků v Sokolově, ač nás tehdy pranýřovali krajští policisté i někteří zastupitelé,“ řekl Picka.

Podle statistik je bezprostředně po zavedení úsekového měření asi 30 procent přestupků. Po nějaké době toto číslo klesá.

Rekordmanem v Sokolově je řidič, který jel v úsekovém měření v obci 120 kilometrů v hodině.