"Mnoho našich obyvatel dojíždí za prací nebo do škol do větších měst v okolí a veřejnou dopravu z nich většina využívá. Starému autobusovému nádraží chyběly například dostatečné velké přístřešky k ukrytí před deštěm i jakékoliv hygienické zázemí. Přístupné bylo pouze přes frekventovanou silnici. Chybělo přímé napojení na pěší trasy z centra i sídliště a nebylo zde parkoviště," vyjmenoval důvody vzniku nového terminálu starosta Lokte Zdeněk Bednář.

Spolu s novým terminálem vzniklo 50 parkovacích míst. V budově jsou kromě čekárny také kancelář dopravních informací a veřejné toalety. V okolí nechybějí lavičky, stojany na kola a nová zeleň. Z celkových nákladů uhradil Loket 32,4 milionu. Dotace z IROP a příspěvek státu byl celkem 37,6 milionu. Zbylých 7,5 milionu korun hradili krajští silničáři.

Student na besedě v Sokolově
Sokolovský student vytkl kritikům Rakušana vulgárnost. Jsi zaplacený! okřikli ho

"Jde o další úspěšně dokončený projekt v oblasti udržitelné dopravy, na kterou jsme jen v Karlovarském kraji přispěli 1,1 miliardy korun. Samotný Loket realizoval v rámci IROP už čtyři projekty a získal podporu přesahující 57 milionů korun. Řadí se tak mezi úspěšné obce, které dokážou peníze z EU efektivně využít ke zlepšování života svých obyvatel," řekla Lenka Kyrianová, ředitelka karlovarské pobočky centra pro regionální rozvoj.

Podle hejtmana Petra Kulhánka moderní terminál zvýšil nejen atraktivitu samotné lokality a bezpečnost cestujících. "Je to další krok k vyššímu zájmu, k veřejné hromadné dopravě místo té individuální. A to je plně v souladu s naší snahou směřovat k dopravě šetrné a dlouhodobě udržitelné," zdůraznil Kulhánek.

Zdroj: Cichocki Roman