Podobné kurzy se mohou stát prevencí proti takzvanému vyhoření a pedagogům nebo škole mohou dát nový impuls do práce, k poznání evropských trendů moderního učení. Jde o projekt Erasmus+ a učitelé v současné době pracují na šíření informací o projektu.
Projekt byl z důvodu pandemie coronaviru prodloužen z původních dvou plánovaných let na tři roky, z toho na pobyty v cizině měli vyučující prakticky jen rok a půl. Celkem do zahraničí vycestovalo 13 učitelů.
"Se svými zkušenostmi se pedagogové v první řadě podělili s kolegy z předmětových komisí, ale také a zejména zařadili nové metody a formy práce do své výuky," říká koordinátorka projektu Zuzana Šteklová. Podle ní tak například v hodinách anglického jazyka žáci tvoří prezentace místo powerpointu v programu canva, v chemii a biologii dostávají bilingvní pracovní listy, ve fyzice se seznamují s německou terminologií fyzikálních veličin, ve španělštině hrají nové jazykové hry a jako jediní z celé České republiky začali v některých hodinách anglického jazyka pracovat s novým výukovým programem Millage+.
"S tímto programem byli seznámeni všichni vyučující na gymnáziu, neboť poskytuje možnosti využití digitální technologie v různých předmětech. Pro zájemce z jiných škol bude připraven seminář ve druhém pololetí školního roku. Na výstupy se široká pedagogická veřejnost může podívat na webových stránkách školy a vybrané nápady a aktivity následně využít při své výuce," konstatuje Šteklová.
Podle ní je velmi potěšující, že dvě vyučující vyrazily o prázdninách na své vlastní náklady opět na stejný kurz do Barcelony, který jim dal tolik, že se rozhodly v něm dále pokračovat.
"K internacionalizaci školy přispěje i stínování našich učitelů učiteli ze zahraničí. V únoru u nás přivítáme dva vyučující ze Španělska a v březnu další dva z Portugalska. Asi nejlepší odměnou je, když se absolvovaný kurz stane prevencí proti „vyhoření“ a dotyčnému dodá nejen nový impuls do práce, ale i nový postoj k životu," dodala Šteklová.